fredag 18 oktober 2019

IDEAL

Åh.....ibland kan man ha jättetur!!!
Äldste sonen med flickvän har köpt sig en gammal sommarstuga och med den gamla stugan följde det med en gammal cykel.
Jag som har letat så länge efter en sån cykel att bara ha som prydnad!
Varken son eller flickvän ville ha den där cykeln som stod fastväxt bland rötter och mossa bakom ett uthus på tomten.....men det ville jag! Åh, vad jag ville det!!!
Har letat på Blocket, och det finns ibland riktigt fina gamla "mormors" cyklar som den här, men de är ofta iordninggjorda och har, enligt mitt tycke, ett orimligt högt pris. 
Jag har ju inte tänkt cykla på den, bara ha som prydnad.
Den här cykeln har så många fina detaljer, men behöver lite kärlek och omvårdnad.
Framgaffeln är helt ihop rostad så det går inte att vrida på styret, men sånt är ju lätt att fixa.

Har en flätad cykelkorg som väntat länge på att få hängas på ett styre. Den ska jag fylla med tallris nu till vintern.
Tänk om jag också skulle kunna hitta en riktigt gammal lädersadel och ett styre med trähandtag. Det vore något!
Så himla glad är jag :-D

KRAM
Birgitta

2 kommentarer:

  1. Sån tur du har som fått dina drömmars cykel! Den blir fin med tallris på vintern och blomsterprakt på sommaren!

    Ha en fin kväll med god kinamat (avundsjuk!)
    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera
  2. Ja ibland ska man ha tur! Jag brukar alltid fota gamla cyklar när jag ser dom! I Vaxholm fanns utanför en affär en cykel som dekorerades efter årstid. . .tyvärr är affären såld och cykeln borta! Men den var alltid sååå fin och det kommer din cykel oxå att bli! :-)
    Trevlig Helg!
    Kram

    SvaraRadera