torsdag 10 oktober 2019

Pelargon blommor

En riktigt somrig bukett står på den svarta skänken i vardagsrummet.
Känns lite malplacerat med ljusa sommarpasteller när jag dras mot höstens mustigt murriga färger
......men jag tyckte det var så synd att inte ta tillvara på de vackra pelargon blommorna när plantorna hamnade i gäststugan för vinterförvaring.
Där är det ju ingen som ser dem fortsätta blomma!
Blommorna står sig förvånansvärt länge som snitt så det här får bli vår helgbukett.
Sommar mitt upp i det gråmulna oktobervädret!
Maken är ute och sågar till två gamla skrivbordshurtsar som ska bli sängbord i vårt sovrum.
Hans jobb är mycket mer omfattande än mitt som består av att måla dem när de är tillsågade och klara.
Var och en gör det den är bäst på :-) 

Allt gott till er alla!
Kram
Birgitta

3 kommentarer:

  1. Spännande med tillsågade gamla skrivbordshurtsar. Återvinning gillar man ju! Och avklippta pelargonblommor finns i en vas hos mig också. En liten knoppig söt fick pryda cheesecaken jag bjöd mina besökande väninnor på i onsdags.

    Hoppas du trivs i ditt nya värv.
    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera
  2. Kul att sedan se resultatet med hurtsarna. . . en sågar och en målar. . . det är ju det som kallas "teamwork"!!! :-)
    Avklippta pelargonblommor brukar förgylla mitt matbord oxå! Verkligen dekorativt!
    Trevlig Helg!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Pelargonblommor är underbara snittblommor! Vad praktiskt att kunna förvara pelargonerna i gäststugan! Vår gäststuga står kall under vintern så våra pelargoner skulle frysa ihjäl där!
    Sparar numera inte alla pelargoner. Det blir så många eftersom jag har så många utomhus, vi har inte plats för det. Men visss speciella får övervintra.
    Ha en fin vecka!
    Kram från Maria

    SvaraRadera