torsdag 29 augusti 2019

Skördetid

Behöver släppa målarpenseln och ta hand om alla grödor som mognar!
Tomater behöver hackas och frysas in. Persiljan är det hög tid att också frysa in.....och alla kryddor.
För att inte tala om alla vindruvor!
De såg länge så beskedligt gröna ut så jag trodde det skulle dröja innan det var dags att börja plocka av dem, men så POFF var allt moget på en gång och nu försöker jag förtvivlat truga på alla vi känner lite vindruvor.
Tycker genuint illa om att låta grödor förfaras, men det finns inte en chans i världen att maken och jag ska få i oss allt det här själva! 
Är så tacksam varje gång min fråga om vindruvor besvaras med ett "Ja tack" och några klasar försvinner :-)
Underbart varma fina dagar har vi haft, och har, men i natt satte jag mig käpprakt upp i sängen när ett åskdån fick fönsterrutorna att skallra.
Blixtarna avlöste varandra på löpande band så det var lite svårt att somna om innan ovädret drog vidare.
Verkar bli en lugnare natt i natt.....och regnet nu i kväll har gjort luften svalare. Borde bli lite lättare att sova :-)

Allt gott till er alla!
Kram
Birgitta

3 kommentarer:

  1. Om någon vill ha vindruvor - vem vill inte ha det? Jag har en vän som fryser vindruvor och tar sedan fram och äter, svalkar och är mycket gott enligt vännen. Så mycket ni har att ta hand om.

    SvaraRadera
  2. Men vad härligt med så mycket vinrankor. . . jag skulle gärna ha tagit emot några klasar om jag bodde närmare!!! :-) De går utmärkt att frysa in smakar som svalkande karameller då de plockas fram en varm sommardag!
    Ha det så bra!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Jag vill också ha! Vilket bra tips du fick här ovan! Frysa vindruvor! Och som is i en svalkande drink?

    Må gott min vän.
    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera