tisdag 20 augusti 2019

Ösregn of Sweden

Har ni hört talas om "Ösregn of Sweden"?
Det hade inte jag förrän jag klev in i en affär i Vadstena och hittade en sååååååå fin regnkappa med just det märket.
Jag provade, vred mig runt runt och tittade i provhyttens spegel......och jaaaaa, det var som om det stod Birgitta på den. Ösregn of Sweden made for Birgitta :-)
Så fina detaljer med blommigt tyg inuti och i breda uppvik på ärmarna
Den satt som gjuten på mig och min mun kunde inte låta bli att le där i spegeln.
Jag älskade allt med den där regnkappan.
Den klarröda färgen, den högblanka ytan, tyngden, längden och det blommiga fodret med ett membran som gör att man varken fryser eller blir så där klibbsvettig som man kan bli annars.
Jag föll som en fura.......ändå tog jag av mig den och hängde tillbaka den på sin ställning......för den kostade 1795 kr.
För mig är det jättemycket pengar!
Fast jag kunde inte låta bli att vinka till mig maken som väntade utanför med lilla hunden.
Satte på mig regnkappan igen och han tyckte absolut jag skulle köpa den (han är mycket mer generös mot mig än vad jag är mot mig själv!) och det var ju då han så fint frågade butiksägaren om det var rea även på den här varan.
Det var det ju inte......den är ju synnerligen i säsong nu! Ändå fick vi 30% rabatt och jag hade födelsedagspengar att använda så jag köpte den!
Åh, ni skulle ha sett en lycklig Birgitta som gick ut från butiken med en stor kasse innehållandes en klarröd regnkappa.
Nu kan det få regna bäst det vill!
Jag tar bara på mig min fina regnkappa och mina gladprickiga gummistövlar och dansar ut i regnet :-)
Hahaha....lilla taxen vände rumpan till precis när husse skulle knäppa kortet. Han är ingen linslus :-)

Allt gott till er alla!
Kram
Birgitta

4 kommentarer:

  1. Härligt med en GLAD regnkappa, då gör det inget att det regnar!

    Ha det fint!
    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera
  2. Men vilket passande namn. . . är du säker på att det inte stod Birgitta i den. . . hi hi för den passar ju dig perfekt!
    Fick lov att googla lite och de gör verkligen skäl för namnet o tillverkar regnkläder som man slipper skämmas i!!! :-) Vilken lycka att du oxå fick rabatt fast det egentligen inte var det!
    Så nu kan du gå ut med lilla voven utan att bli blöt!
    Ha det så bra!
    Kramar

    SvaraRadera
  3. Men då skulle vi två nog se ut som syskon när det regnar....jag köpte förra året en röd regnjacka och i våras ett par röda stövlar till. Känner mig faktiskt riktigt snygg i ösregnet:)
    Skorpan
    PS Grattis till ett bra köp och en helt fantastisk make:)

    SvaraRadera
  4. Jättefin regnkappa, hade dom flera färger av den? vad hette butiken?

    SvaraRadera