måndag 27 november 2023

Solljus

 

Vaknade av att solen lyste på mig i morse. 
Det sägs att sovrummet ska vara svalt och mörkt för att vi ska sova bra, och det är helt ok för mig att det är mörkt och svalt på natten.....men på morgonen vill jag inte vakna till en neddragen rullgardin, fördragna mörkläggningsgardiner eller nerfällda persienner. Jag vill vakna till ljuset, se ljuset....sträcka på mig och känna in vad den här nya dagen kan tänkas vilja bjuda på!

Älskar när solen kittlar mig i ansiktet på morgonen just för att det skapar den där positiva förväntan och lusten att stiga upp till en ny dag <3 
Numera har jag det också så lyxigt att jag kan välja att inte stiga upp direkt om regnet smattrar mot rutan och det verkar som om dagsljuset inte kommer att infinna sig på hela dagen. Behöver inte kliva upp för att åka till jobbet utan kan fortsätta boa in mig, tända sänglampan, läsa en bok och känna att det är sååååå lyxigt att ha möjligheten att få göra det. Det absolut bästa med att rå sin egen tid utan krav på prestation!

Det har varit en fantastiskt fin dag idag med sol och blå himmel ända till eftermiddagen då molnen började hopa sig och så började snöflingor dansa runt. Nu är det vintervitt ute och det passar perfekt till den lysande adventsstjärnan som alldeles nyss fick sin plats i gästrummet där jag sitter och knattrar på min laptop.....och ja, den där stjärnan får vara tänd trots att det inte är första advent förrän på söndag :-)

Varm kram till just dig som kikar in här! Så glad att du gör det :-)

Birgitta


4 kommentarer:

  1. Vackraste bilderna jag sett på länge!
    Ha det gott,
    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men Åh, TACK Eva-Mari! Det var så vackert med den där ljusbilden på muren i vårt trapphus. Såg nästan ut som om den flammiga grå mineralfärgen liksom svävade som dimma i solljuset :-) Önskar dig en fin dag! Kramar
      Birgitta

      Radera
  2. Känner precis likadant - här i norr får en aldrig riktigt mörkt under sommaren, gör mig inget alls:) På vintern älskar jag att se hur solstrålarna letar sig in i sovrummet och ger löften om en fin dag!
    Skorpan

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så härligt.....en själsfrände som känner precis som jag <3
      Idag dansade inget solljus in på morgonen, och gör det inte nu heller. Ute yr snön omkring i blåsten och jag myser inne :-) Ha en härligt fin dag Skorpan! Kram
      Birgitta

      Radera