söndag 12 november 2023

Granar och stadsliv

 Det kändes lite udda då jag i somras stod och kapade gamla brädor för att tillverka granar, men nu när jag vill använda dem är jag så glad över att jag bara kunde gå och hämta de färdiga granarna från vår uthusbod!

Jag har ju lyxen att få disponera äldsta sonens lägenhet i Västerås då han oftast jobbar och bor på annan ort, och då har jag också fått förmånen att få göra lägenheten lite mer ombonad med lite "piffande och puffande". Så här hamnade två av de fyra granar jag tillverkade

Maken hjälpte mig att göra ett måttanpassat sideboard av ett underrede till en kasserad snickarbänk och tjocka golvplank. Där står nu granarna dekorerade med en lysande ledslinga som pricken över i.....och samtidigt fick den stora gullrankan en bra plats att bre ut sig på. Växterna trivs verkligen i den här lägenheten!

Det är så roligt att fixa där eftersom lägenheten har en annan stil än den vi har hemma i huset. Jag sätter lite av min prägel (med sonens tillåtelse), men tänker alltid att det också ska passa in i lägenhetens annars så rena, avskalade, neutrala stil. 
Här lever jag "stadsliv" när jag känner för det med promenad avstånd både till city och till Mälarens stränder. Sååååå lyxigt :-)

Kram och ha en riktigt skön söndag!
Birgitta






4 kommentarer:

  1. Snyggt och dekorativt. . .du är så händig så!!! :-) Vilken snäll son du har som lånar ut sin lägenhet till sin mamma och får dekorationer på köpet! Och kul att leva stadsliv emellanåt!
    Ha en fin vecka!
    Kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för beröm Miranda Maräng! Ja, jag trivs med att kunna vara i stan då och då och lägenheten mår bra av att vara bebodd så win-win på det :-) Skulle lätt kunna tänka mig att ha olika boenden att växla mellan utifrån humör och behov.....gärna en våning i något varmare land också :-D
      Allt gott till dig! Kram
      Birgitta

      Radera
  2. Verkligen passande med granarna där. Kul att mamma har förtroende att pynta. Och till och med ha som rekreationsboende!
    Må så gott.
    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, visst är det bra....både det första, andra och det tredje :-)
      Kram till dig!
      Birgitta

      Radera