söndag 28 november 2021

Amaryllis

Första advent!

Ljusstakarna står i fönstren och stjärnorna är upphängda. Hyacinterna håller på att slå ut och amaryllisen börjar sträcka på sig. Bara att tända ljus när mörkret faller.

Med nya larm om virusmutationer som sprider sig över världen vill jag bara att mina nära och kära ska få må bra och att den här pandemin snart ska ta slut! 
Märker omkring mig att pyntandet inför jul blivit ännu viktigare för en del i år, men jag känner precis tvärtom. 
Säkert kommer det att plockas fram ett och annat ur våra lådor med julsaker, men just nu är jag nöjd med det som är och önskar inget mer.

Allt gott till just dig som kikar in här!
KRAM
Birgitta



  


 

6 kommentarer:

  1. Ja det är verkligen en konstig värld vi lever i. . .när man trodde att pandemin var över så kommer detta!
    Jag laddar med 3:e dosen och håller tummarna för en fin jul med nära & kära!
    Önskar dig en fortsatt fin 1a Advent!
    Kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Maken får sin tredje dos i morgon, men här har det bara släppts tider för de som är över 65 så jag får vänta lite till. Sen hör inte min inställning till att göra julen så där perfekt med pyntande, bakande, matlagande och en massa paket enbart ihop med läget för Corona utan är en blandad känsla där jag väger in både det ena och det andra. Jag hamnar där då och då :-) KRAM
      Birgitta

      Radera
  2. Med tre amaryllis och fyra hyacinter är jag rustad närmaste tid. Men julblommor är det viktigaste hos mig, ja, förutom kottar och krus med tall- och granris förstås. Och såklart massor av ljus!

    Önskar dig en fin ingång i julmånaden.
    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera
    Svar
    1. Lite så jag känner det också.....ett någorlunda städat hus, blommor, mossa, kottar, grenar, levande ljus, min närmsta familj och lite julmat så är julen här :-) Kram och ha det så bra!
      Birgitta

      Radera
  3. Så skönt att läsa ett det inte bara är jag som anammat detta "lagom". Här finns inga tider för den tredje sprutan detta år så det är bara att hoppas på att alla klarar sig..
    Skorpan

    SvaraRadera
    Svar
    1. "Lagom" jul blir det och det är ju bra att man kan välja själv :-) Det verkar vara problem med vaccinationerna på många håll i vårt avlånga land nu när de tillfälliga vaccinationscentralerna tagits bort och vårdcentralerna ska klara allt inom sina vanliga ramar. Känns som om Sverige ropade hej alldeles för tidigt! Ha det så bra Skorpan och kram till dig!
      Birgitta

      Radera