torsdag 18 november 2021

Åsby hem och trädgård

 Behövde hitta en present till en pigg och fräsch dam som snart fyller 80 år så jag åkte till Åsby hem & trädgård i Hallstahammar.....min närmaste stora inspirationsbutik.....och kolla, jag måste bara få visa er deras julavdelning!

De som jobbar där är fantastiskt duktiga på att bygga lockande interiörer.....och ibland helt överdådiga sådana!
Vad sägs om en vintervit silver dröm?.....



......eller en lyxigt gyllenskimrande?!


Det finns grönt, rött och tomtigt också :-)


Ja, å så finns det en stooor inredningsdel med allt från möbler till Ernst Design kollektion, massor av växter (under den varmare delen av året också en stor trädgårdsdel), kläder, godsaker.....inte ett dugg svårt att hitta en fin present där!

Hade gott om tid att strosa runt, så det gjorde jag.....i nästan två timmar :-)

Ha en fin torsdag!
KRAM
Birgitta







4 kommentarer:

  1. Denna tiden har jag aldrig varit där. Nog enbart under vår/försommar om jag minns rätt. Men jag håller med dig, där är det inte svårt att hitta en present... möjligen kan det vara svårt att välja.

    Ha en fin dag.
    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, visst var du där med dina döttrar senast? Svårt att välja kan det absolut vara! Nu hittade jag den bästa presenten som kändes helt rätt och så fick jag massor av inspiration med mig + en ny ledslinga till julgranen som vi antagligen skippar i år pga busig liten valp. Den får ligga på vänt till nästa år när förhoppningsvis valpen har blivit lite mindre valpig :-)
      Allt gott till dig Eva-Mari! KRAM
      Birgitta

      Radera
  2. Wow. . .vilken dröm i vintervitt! Undra på att du fastnade där i timmar!!! Dom har verkligen ansträngt sig och gjort sååå julfint!
    Inte svårt att hitta en lämplig present där!!! :-)
    Ha det så bra!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är det något utöver det vanliga! När jag var där höll de också på att slutföra en stor del med Askungen och en häst med hennes vagn av en pumpa.....i full storlek. Varje år har de något special tema och förra året har jag för mig att det var isbjörnar i fullstorlek som rörde sig och brummade.....eller var det vargar som ylade? Både isbjörnar, vargar och renar har i alla fall varit med under åren (+ mycket annat!) till vissa barns förtjusning och andras skräck :-)
      Fina dagar önskar jag dig.....snart helg igen! KRAM
      Birgitta

      Radera