söndag 7 november 2021

Pyntat i växthuset

 Fy sjutton vilket rusk väder det är idag! Om det inte vore för att hundarna behöver sina promenader skulle jag gärna sitta bänkad framför den värmande braskaminen och läsa en bra bok hela dagen :-) 

Så skönt att allt är färdig pyntat utomhus med granar, ljusslingor, tallris, mossa och grenar.
Tänkte först att jag skulle strunta i att pynta växthuset, men så fick jag ändå lust att göra det när jag kunde klippa grenar av gran och tallris vid äldsta sonens fritidshus.
Granen i den stora tunnan har fått en ljusslinga som ska tändas till första advent. Frestande att tända redan nu, men jag ska försöka hålla fingrarna i styr några veckor till.

Veckorna verkligen springer iväg. Kommer bara säga POFF så är vi framme vid första advent vilket känns konstigt för jag har inte den minsta julkänsla. Hösten har varit så varm och fin så jag har knappt lämnat den, släpar liksom efter lite grann.....men, men, jag kanske hinner i fatt till slut :-)

Söndagskram till just dig! Så roligt att du kikar in här :-)
Birgitta




6 kommentarer:

  1. Sååå fint du gjort i växthuset. . .ser verkligen inbjudande ut!
    Visst är man frestad att tända upp belysningen redan nu när det blivit så mörkt ute
    och duuu. . .
    jag har redan tjuvstartat lite och tänt slingan på balkongen fast det inte är första advent. . .
    men säg inte det till någon!!! :-)
    Ha det så bra!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag säger inte ett knyst om att du redan tänt din belysning.....men vet du vad.....jag har också tänt ljusslingorna på vår veranda även om granen i växthuset får vänta lite till :-) Idag är det pudervitt ute och små flingor singlar sakta ner. Även om inte jag är vinterredo så är det ändå första snön som lägger sig.
      Varma kramar till dig! Birgitta

      Radera
  2. Så fint det är i växthuset och ännu finare när ljusslingan tänds.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Längtar efter mera ljus nu i gråa november.....och snart är vi där när granen sprider sitt mjuka sken i växthuset :-) Önskar dig fina dagar! Kram
      Birgitta

      Radera
  3. Så fint du har det i växthuset! Nu blev jag inspirerad :)
    Ja dagar och veckor går så snabbt...jag hinner inte riktigt med!!
    Kram från ett grått Öland & Titti

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Titti.....Roligt att kunna inspirera! Grått är det på himlen och tusen nyanser av brunt bland blommor och blad i trädgården, men jag plockade lockande grön kuddmossa på promenaden idag så nu ska en ljusstake få lite vinterdekoration :-) Kram och ha det så bra!
      Birgitta

      Radera