söndag 10 januari 2021

Vintervitt

Stora snöflingor har yrt runt mesta delen av dagen......och nu är det alldeles vintervitt ute. 

På min promenad såg jag barnen rulla sig i snön, bygga snögubbar och kasta snöboll. Traktorerna hade inte varit ute och plogat vägarna så jag pulsade runt i ett orört snötäcke där bilar inte hade åkt och inga människofötter hade trampat runt. 

Visst är det väl ändå något alldeles speciellt när vårt landskap blir så här fluffigt vitt och vackert?!


KRAM
Birgitta



 

8 kommentarer:

  1. Här är det också fluffigt och vintervitt. . .såå vackert!!! :-)
    Ha fina dagar!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. ......och ännu mer har det kommit idag så nu är maken ute och skottar. Verkligen vintervitt!
      Fina dagar önskar jag dig också!
      Kramar
      Birgitta

      Radera
  2. Visst är det härligt att barnen kan åka i backarna. naturen ligger inbäddad i vitt fluff. I går var en heldag med regn men i dag snöar det. Ha det gott i veckan.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Först massor av snö, sedan regn på det så idag är det isigt även om snön fortfarande ligger vit här hos oss.....men solen skiner och det är vackert!
      Allt gott till dig!
      kram
      Birgitta

      Radera
  3. Nu äntligen kan barnen åka pulka även här! Idag sol också! Ska strax pälsa på mig för att få lite sol på näsan, minus 9 nu, tyvärr blåst också.
    Så märkligt att jag oftast får upp din blogg på min läslista samma dag du gör inlägg, men som nu, flera dagar senare! Konstigt. Vi använder ju blogspot båda två.

    Ha en fin vinterdag.
    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, så roligt för barnen att kunna vara ute i snön :-) Det krånglar på min blogglista också ibland, nu senast fick jag inte upp Miranda Marängs sista inlägg och hon har bloggo så vad det där beror på har jag ingen aning om.
      Sköna vita dagar önskar jag dig!
      Kramar
      Birgitta

      Radera
  4. Snö är vackert, men en bristvara just det här året för oss i södern.
    Må gott!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tror att de i norr gärna delar med sig till dig av sin snö :-) Vi har mest isigt här hos oss i Mälardalen eftersom snöandet avslutades med regn. Väääääldigt halkigt var det på vovvepromenaden!
      Allt gott till dig!
      Kram
      Birgitta

      Radera