torsdag 14 november 2019

Cliffhangern.....

Det har varit en hel del pengaspenderande för maken och mig ett tag nu.
Nästan så jag fått ont i magen :-)
Bland mycket annat har vi köpt ett varsitt par Salomon hikingskor.
Här är mina som åker på nästan dagligen på hundpromenaden.
Förutom att vi sprungit i affärer och handlat skor, vindjackor och annat stort och smått har vi också ägnat timvis av tid på nätet och vägt en massa alternativ mot varandra.
Varför har vi då gjort allt det här?!
Kommer ni ihåg att jag lämnade en "cliffhanger" på ett tidigare inlägg?
Jag skrev lite kryptiskt att vi skulle ersätta en del av vinterkylan mot sensommarvärme och jag tror det var "Miranda Maräng" som gissade att det där handlade om en resa......och så klart är det så!

Vi tänker nämligen åka hit......till Nya Zeeland!
Det började för snart ett år sedan med att jag frågade maken vad han skulle vilja göra om han fick drömma helt fritt. Han svarade att han skulle vilja åka till Nya Zeeland.

Vi pratade runt det där och så bestämde vi oss för att åka dit! Kanske en resa vi bara gör "once in a lifetime". Det är ju verkligen inte en resa man gör "bara så där".
Det har känts så avlägset ända fram tills resan var bokad. Då började det pirra i magen!
Tänk att få lämna kyla och mörker och uppleva det här. Jag kan inte riktigt föreställa mig hur det kommer att bli, bara att det känns väldigt spännande!!!

En månad ska vi vara borta och tre veckor av den tiden tänker vi utforska sydön i en hyrd camper som också är bokad och klar.
Campern är inte så stor men borde innehålla allt vi behöver. Så ska vi bara klara vänstertrafiken också. Maken får köra och jag håller i mig!
Nä, det kommer säkert att gå bra :O
Det har varit sååååå mycket att planera och fixa, allt från visum, biljetter, camper, internationellt körkort, hund och husvakt till vad vi behöver ha med oss, men nu börjar det kännas som om vi har läget under kontroll.
Bara att gå in de där hikingskorna, jobba klart den här skolterminen, pynta inför jul och plocka undan allt igen. Sen.....i februari åker vi!

KRAM
Birgitta




3 kommentarer:

  1. Så rätt ni gör! Man ska förverkliga drömmarna medan man kan... inte vänta! Klokt att redan nu gå in skorna. Sen är planeringen närapå lika rolig som själva resan, eller hur?

    Önskar dig en fin helg.
    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera
  2. Guuuud sååå spännande! Tänk att jag gissade rätt! :-) Ska bli så kul att få följa med dig på den resan via bloggen. . . men det blir ju först i febr!!!
    Ha en fin helg!
    Kramar

    SvaraRadera
  3. Helt rätt ni kommer inte ångra er, ni kommer använda era Salomon. Jag har varit på nz två gånger. Då var jag och livskamraten på Nordön Aucland. Åkte runt, fantastiskt landskap och trevliga människor. Ena gången var jag där för att "se" hur man i skolorna jobbar med läs o skriv. Allt var mycket positivt. För två jular sedan var vi i USA o hade en 10 mtr. lång husbil i fem v. Vi åkte till olika nationalparker, också en resa att minnas. Hade också mina Salomon och mina Maindelkängor på den resan.

    SvaraRadera