måndag 22 juli 2024

Blåbär

 

Jag behöver inte gå många meter för att plocka blåbär :-)

Blåbärsplantorna i sin pallkrage ger varje år precis lagom mycket bär så jag den här tiden kan plocka en kopp varje dag. 
Sånt tycker jag är vardagslyx!

Plockar hallon också....och de svarta vinbären väntar på att bli saft. Det ska jag fixa i morgon när jag köpt socker. Så......trädgården levererar trots att jag i år inte satte ett endaste frö i vår odlingsdel.

Önskar just dig en fin dag!
Kramar
Birgitta

2 kommentarer:

  1. Dröm ju att ha egna blåbär och hallon. En vacker dag ska jag ha en prunkande trädgård med allt möjligt gott och vackert.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så tänkte jag också när vi köpte vårt lilla röda hus för 11 år sedan.....att jag ville odla och ha en massa ätbara saker förutom rabatter som grönskar och blommar.
      Det fanns hallon och trädgården hade en gång i tiden haft en stor odlingsdel, men när vi tog över var det i princip bara gräsmatta, ogräs och fruktträd så det var "bara" att ta fram spaden och börja gräva :-)
      Ha en riktigt bra onsdag Hanna! Kram
      Birgitta

      Radera