tisdag 11 juli 2023

Loppis

 Har levt med loppis i 4 dagar förra veckan och haft såååå roligt!

En vän till mig har under sommaren ett stort partytält uppställt där hon har loppis fre-sön varje vecka. Efter vårt eget "Byloppis Strömsholm" hade jag flera kartonger med saker kvar som jag funderade på vad jag skulle göra med så min vän sa "Kom hit med det till "Fjärdhundradagarna" så hjälps vi åt att sälja".....och det gjorde jag.

Hela onsdagen packade vi upp, organiserade om,  gjorde snyggt i tältet och planerade för hur det skulle se ut utanför. Hem och vila under torsdagen och så tillbaka fre-sön. 
Det kom så otroligt mycket folk! Väldigt intensivt, men sååååå kul!

Hade så lyxigt så jag fick bo i en egen liten mysig lägenhet alldeles i närheten av loppisen och efter att loppisdagen var slut på lördagen grillade vi med andra utställare och satt ute länge och pratade medan solen sakta dalade. Byanda och vänskap när den är som absolut bäst <3


Inte en enda bild fotade jag under de där dagarna. Det hann hända för mycket mellan tanke och handling så bilderna här är plockade från mitt bildarkiv. 

När jag kom hem sent på söndag kväll var jag helt upp i varv, men nu när jag börjar slappna av kommer en viss "social baksmälla" så jag unnar mig just nu att sitta på rumpan och ha det lite mer stillsamt omkring mig :-)

Alldeles underbara sommardagar önskar jag just dig!
Kram
Birgitta 





5 kommentarer:

  1. Javisst är det roligt med säljloppis! Helst när man ser att sakerna kommer till "rätt" hem. Och skönt när det försvinner lite ur det överflöd man har. Har inte haft någon egen loppis på länge men sålt saker har jag gjort både på Blocket och Tradera. Nu intalar jag mig att inte fylla på med onödiga prylar, måste fråga mig själv om jag v e r k l i g e n behöver just den grejen. Svårt, jovisst.
    Idag har jag fått hjälp att hämta min secondhandfyndade byrå, den behövde jag verkligen! Nu doftar den såpa och bara den torkat ska den fyllas med kläder som legat på vänt. Det kommer att bli så bra!
    Ja, jag trivs verkligen bra i min svala och mörkare lägenhet. Tänk att den blev min till slut! Tack, ödet eller försynen, eller någon högre makt?
    Må gott och njut av att göra just ingenting! Så nyttigt!
    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera
  2. Ja, det är skönt att rensa ibland.....och sen köpa lite nya gamla saker :-) För även om jag försöker göra som du, fråga mig själv om jag verkligen behöver just den saken så segrar ibland känslan över förnuftet :-) Har precis diskat några saker jag fyndade i helgen och eftersom de så där omedelbums hittat sina platser här hemma så var de nog helt nödvändiga.....eller inte ;-)
    Tänkte gå ut och påta lite i trädgården, men avvaktar tills den lilla regnskur som just nu faller har vandrat vidare. Må så gott du också i din nya lilla oas <3 Sommarkram
    Birgitta

    SvaraRadera
  3. Vilken lycka med 4 - dagars loppis. . .hoppas du fick mycket sålt!
    Reagerar på "Fjärdhundradagarna". . .för på 90 -talet hade jag och mitt ex en sommarstuga i just Fjärdhundra så jag antar att det är samma ort! Men vad jag minns var det rena rama landet och inte mycket aktivitet där!
    Ha det så bra!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi sålde väldigt bra.....och några nya gamla saker fick också följa med mig hem :-)
      Det här Fjärdhundra ligger några mil utanför Enköping och är rena rama landet :-) Bara det att min vän bor precis vid genomfartsleden mot Sala för dem som därefter fortsätter uppåt i vårt avlånga land så det är bra trafikerat så här på sommaren med semesterfirare och folk på väg. Hon ställer ut en skylt vid vägen och loppisintresserade hittar lätt dit.
      Fjärdhundraland är en förening som så här har en stor evenemangshelg i och runt Fjärdhundra i början av juli och det var väldigt mycket engagemang och aktivitet som lockade massor av människor att åka runt. Att vädret var så fint bidrog så klart också till att det var så välbesökt. Några rejäla skurar kom det i fredags så vi fick kura i tältet en stund, men sen sken solen igen. Roligt var det!
      Ha en fin dag! Kram
      Birgitta

      Radera
  4. Då är det samma ort. . .kul att den lever upp lite på sommaren!

    SvaraRadera