söndag 8 januari 2023

Ut med julen

 

Idag åkte stjärnor och adventsljusstakar ner i sina lådor.....och precis när jag skrev det kom jag på att jag glömt ta ner den lilla stjärnan i tvättstugans fönster. Oftast är det alltid något jag missar, men eftersom jag tog fram noll med julpynt i år tänkte jag väl ändå att jag skulle få ner all belysning.....men inte då.

Nu skulle det behöva städas överallt så det ska jag börja med så smått i morgon. Grundlig städning tar alltid så lång tid för när jag ändå tömmer fönsterbrädor, bord och hyllor så kan det ju tänkas att jag samtidigt vill ändra om lite. Den där omändringen skapar i sin tur en massa oreda när jag ska prova olika konstellationer för att hitta precis de rätta sakerna som harmonierar med varandra, och när jag hittat rätt saker för den ena konstellationen har jag istället skapat hål i en annan som då också måste göras om. Håhåjaja, tänk så det kan va' :-)

Ha en skön söndag!
KRAM
Birgitta


2 kommentarer:

  1. Ja all jul ska ner i sina kartonger i veckan. Ljusare tider stundar! Ja om ett tag :)
    Så fint där med ramarna i fönstret, bra tips...
    GOD fortsättning på det nya året!
    KramTitti

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hittade en till kommentar från dig Titti som hamnat som skräppost. Säger ett sent TACK! för det är alltid så roligt då någon lämnar några ord efter sig :-)
      Försöker kommentera hos dig, men orden försvinner utan att jag vet vad jag ska göra åt det. Bara så tråkigt!
      Ljusare tider har det varit och nu vänder vi sakta mot mörkare tider igen så som årstidens cykler ser ut här hos oss i Sverige :-)
      Ha det så jättebra på din vackra ö!
      Kram
      Birgitta

      Radera