lördag 12 november 2022

En låda

 I onsdags sa maken "Jag ska åka och köpa betong. Vill du följa med och gå på loppis?" Visst är väl det en kärlekshandling när han vet att hans fru ääääälskar att gå på loppis?! 

Den här frun har sagt att om det ska in en ny grej i vårt hem ska minst tre ut.....så när jag släpade med mig tre jättekassar med utrensade saker för att skänka till loppis kunde jag lätt köpa med mig en låda därifrån :-)

Vet inte vad det är med mig och gamla lådor. Vi har stora stabila trälådor från Danmark, mindre lådor med fina tryck, ännu mindre lådor som kanske har suttit i en kasserad pigtittare och pyttesmå lådor som jag tror kan ha suttit i kaffekvarnar......och så föll jag för den här lådan som suttit på ett gammalt symaskinsunderrede.

Har en sån låda sen förut som är fastsatt på längden i väggen vid makens jaktsaker. Där ställer han ner jaktradio, hundpejl och laddare, men den här var så kul för att själva lådhållaren också fanns kvar.
Finns massor av saker jag kan använda den till! Lägga i en adventsljusstake, dölja den med mossa och kottar, eller skydda botten med vaxat papper och ställa i fina vita hyacinter, eller fylla den med gamla väl patinerade böcker......Här är det bara fantasin som sätter gränser :-) 

Ska strax stoppa ner fötterna i walkingskorna och gå en långpromenad. Det har slutat blåsa, solen skiner och det är 14 grader varmt. Perfekt promenadväder!

Helgkramar till er alla <3
Birgitta



6 kommentarer:

  1. Jag tänkte direkt på en gammal symaskin när jag såg lådan, men den måste ha kommit från en gammal byrå... vacker.
    Syfte... mycket komplext :-)))
    Trevlig helg till dig. Good tour. Viola

    SvaraRadera
    Svar
    1. Din första tanke var helt rätt Viola. Lådan har suttit på ett underrede till en gammal trampsymaskin och innehöll säkert både extra pressarfötter, sytråd och annat som var bra att ha då det skulle sys :-) Roligt att den har sparats, lämnats till loppis och nu ska få en helt annan funktion just bara för att den är vacker och användbar. Kram och ha en trevlig helg du också!
      Birgitta

      Radera
  2. Lådor får man aldrig för många av fast själv har jag bara tre när jag tänker efter. Snygg symaskinslåda du hittat. Som gjord för att fyllas med dina konstinstallationer!
    Ha en fin söndag.
    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är den fin! En sån där sak som bara åker ner i kundkorgen utan betänketid :-)
      En fin söndag önskar jag dig också och skickar med en varm kram!
      Birgitta

      Radera
  3. Mycket användbara och fina lådor som kommer väl till pass nu när det drar mot jul! Mina sitter fortfarande kvar under den gamla symaskinen som jag har som blombord på balkongen!
    Ha en fin söndag! (Här ligger dimman tjock så man ser inte handen framför sig)!
    Kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har också ett symaskinsbord i Dalarna med symaskinen kvar för där går den att fälla ner under skivan vilket ju är mycket smartare än om maskinen är fast och täckt med en huv. En sån har jag slaktat och satt en ny bordsskiva på här hemma. Jag sparade lådan men tänkte inte på att även fästet till lådan kanske skulle ha kunnat sparas. Man lär så länge man lever :-) Vi har också en regntung och disigt dimmig söndag. Verkligen skillnad mot solen och värmen som var igår! Kramar till dig!
      Birgitta

      Radera