lördag 26 november 2022

Adventsfrid

 

Nu hänger den där......adventsstjärnan som sprider sitt milda ljus i den grådassiga novemberlördagen. Så fint!

Har rotat fram all adventsbelysning, planterat de inköpta hyacinterna och amaryllisen, lagt granris över sörjan på gårdsplanen utanför dörren och ställt en gammal spark och hållare för julens marschaller bredvid. Så nu är det adventsfrid.......kanske.....

Det finns ett överflöd av stämningsfulla julbilder på sociala medier där allt är tipp topp med dekorerade ytor från golv till tak så jag kan bara inte låta bli att visa upp vår adventsfrid som den verkligen ser ut. För inte är den så glammig som en lysande vacker adventsstjärna i gästrummets fönster och julblommor i alla hörn.....eller i alla fall är den inte BARA det.

Förlåt, men jag kan inte låta bli att visa den ärliga bilden av gästrummet, och tro mig, än är det faktiskt inte så stökigt som det kommer att bli när jag ska gå igenom och rensa ur alla julsaker som ändå aldrig kommer att tas fram ur sina kartonger. Hoppas ni inte tappar all julkänsla.....eller avstår från att titta in här hos mig igen :-) 



Det kommer att bli ordning till slut, det blir det alltid, men jag har en liten bit kvar dit :-)

Med ett litet leende skickar jag en STOR VARM KRAM och önskar just dig en riktigt fin första advent!
Birgitta






4 kommentarer:

  1. Det är ju så att ur kaos föds ordning. Så sant som det är sagt! Kommer att bli bra.
    Så fint det som är klart.
    Glad advent på dig!
    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tänker på dig och ditt hav av böcker innan du fick ordning på den fina bokhyllehörnan, så visst är det så att det ur oordningen till slut blir ordning......om man tar itu med det :-)
      Adventskramar till dig!
      Birgitta

      Radera
  2. Neejdå jag blev inte alls avskräckt. . . och tänker titta in här hos dig igen! Hihi. . .
    Det blir nog jätte fint som vanligt i det rummet och gäster kan bo där igen!
    Hoppas du haft en skön 1a Advent!
    Kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vilken tur att jag inte skrämde bort dig, det hade ju varit jättetråkigt!
      Sitter här i fåtöljen i stjärnans milda sken och runt mig är det ännu rörigare än på inläggets bilder, men det gör inget. Jag lider inte av det, och inga gäster som behöver sova över är på ingång så jag har ingen brådska. Det kommer att bli ordning till slut :-)
      Ha en skön kväll så här i 1:a advents tider! Kramar
      Birgitta

      Radera