fredag 17 september 2021

Tavelram

Guldiga toner och mässing har inte varit någon favorit på många, många år då svart, rost och zink fått företräde i vår inredning, men allt har sin tid och nu dras jag till det guldiga igen. Så inte kunde jag lämna kvar den här vackra ramen för en billig penning på loppis!

Tavelramar kan man verkligen fynda billigt på loppis, speciellt om det sitter en amatörmålning i som inte har något egentligt värde och ramen är lite skadad. Det satt en landskapsbild i den här ramen, målad med oljefärg på kartong. Den såg ganska fin ut på håll, men tittade man lite närmare så nääää, det var inte målningen som gjorde att jag lockades till att köpa. Det var ramen jag ville ha :-)

Tänker att jag ska placera ramar utan vare sig bakstycke eller innehåll i en grupp i ett fönster så jag behöver fler vackra robusta ramar i guldiga toner, eller i svart med guld i. Inte för att jag alltid behöver en anledning till att slinka in på loppis, men att leta efter speciella saker gör det hela lite mer spännande, eller hur?!

Ha en jättefin septemberdag och KRAM till dig!
Birgitta




2 kommentarer:

  1. Det blir kanonsnyggt att samla ett gäng tomma ramar i en grupp på väggen! Jag brukar också dras till fina gamla ramar men tycker tvärtemot dig att det är ont om dessa på loppisarna. . . i alla fall här nere och är ganska dyra om man mot förmodan skulle hitta någon skönhet!
    Ha en fortsatt fin söndag!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mina favoritloppisar har allihop väldigt billiga ramar, men det är inte alltid jag hittar någon som är så fin som den jag hade med i det här inlägget. Jag betalade 60 kr för den ramen och även om det finns några små skador på en kant tyckte jag det var billigt! Är nog bortskämd med billiga priser eftersom alla hjälporganisationernas second hand butiker i Västerås faktiskt sätter billiga priser mot vad jag ibland ser i andra städer. Kram!
      Birgitta

      Radera