måndag 27 september 2021

Syateljé och guldiga ramar

 

Just nu är det mycket kreativitet i vårt hus och köksbordet får ena dagen agera målarbänk och nästa dag blir det sybord. Där emellan händer det att vi också använder det som matbord :-D

Jag sydde ju nya gardiner till vardagsrummet och tyckte det blev så bra så jag köpte ett par gardiner till och fixade en likadan uppsättning till gästrummet. De vita tjocka linnegardinerna jag köpt på loppis var fina, men det kändes inte riktigt så där ombonat som jag vill ha det. Dessutom var jag trött på romantiskt vitt och rosa.

Jag önskade mig en ny symaskin i födelsedagspresent för den gamla som jag haft i 30 år bara hoppar i stygnen. Har lämnat in den flera gånger på service och då har det fungerat ett tag, men sen återkommer det där hoppandet.....men nu har jag en helt ny symaskin som inte hoppar mer än precis som den ska så det är riktigt roligt att sy :-)

Och vet ni vad jag har upptäckt?!.....jo, att fönster blir putsade när jag sätter upp nya gardiner!.....men det blir en himla röra innan allt är klart för när man fått nytvättade fönster och nya gardiner behövs det lite stylande också.....eller hur? :-)

Här hamnade nu den loppis fyndade ramen jag visade för ett tag sen

.....och den har fått sällskap av en till ram från loppis

Funderar på om de där två ramarna ska få en "mitt emellan" kompis, men inte en guldig ram utan i så fall en i lite dovare färg. Jag kommer att veta vilken ram som skulle passa när jag hittar den. Fram tills dess känns det helt ok så här.

KRAMIS
Birgitta






2 kommentarer:

  1. Så himla fint det blev med gardinerna och ramarna i fönstret . . .och att de släpper igenom ljuset! I det gästrummet mår man nog som en prinsessa eller prins! :-)
    Nej inte så kul med en hoppande maskin. . .
    Ha en fin vecka!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Miranda Maräng! Det blev fint med ramarna i fönstret. De bidrar till den där ombonade känslan :-) Allt gott till dig! Kram
      Birgitta

      Radera