onsdag 31 mars 2021

Tuppen

 

Sista dagen i mars!

Mat är inhandlat, en stor bukett påskliljor väntar på att arrangeras, påskgodis ska läggas i en vacker skål.....och finaste tuppen står i köket och väntar in PÅSKEN! 

Tuppen är ganska stor, gjord i trä och har hängt med oss länge.....sisådär en 20 år eller mer.....och han är lika älskad nu som då han fick följa med mig hem från blomsteraffären jag jobbade i då :-)


Tänkte gå ut och knipsa av några kvistar med mjuka lena videkissar, men det regnar så det känns inte så lockande just nu. Kanske ska sätta mig och börja läsa boken som slank med i kundvagnen idag?.....Det vore en lagom ansträngande sysselsättning en sån här grå regnig strutonsdag :-) 

Allt gott till er alla!
KRAM
Birgitta


 

4 kommentarer:

  1. Glad Påsk från Ångermanland där solen strålar men vinden är frisk!
    Skorpan

    SvaraRadera
    Svar
    1. Håll i hatten Skorpan och ha en GLAD PÅSK :-)
      Kram
      Birgitta

      Radera
  2. Vilken ståtlig tupp du har! Mina påsksaker ligger kvar i lådan på vinden i år också. Några saker har jag dock här nere, det får räcka. Huvudsaken är ju blommorna.
    Vädret idag har vi gemensamt. Hoppas så att vi får några solglimtar under helgen.

    Glad påsk till dig också.
    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, blommorna är viktiga....och kvistarna med sina fina vårgröna blad.....förutom viden då som inte är så grön utan mer ullig och gullig :-) Vi får hålla tummarna för att solen kikar fram lite! GLAD PÅSK och KRAM till dig Eva-Mari!
      Birgitta

      Radera