torsdag 4 februari 2021

Underbar vinterdag!

 Solen sken in genom fönstret då vi vaknade i morse. Kallt var det, men inte kunde vi låta kylan stoppa oss från att njuta av den här fantastiska dagen!

Vi gjorde i ordning en liten matsäck, tog med taxen och åkte till Jordmarkens naturreservat.
Ni kanske kommer ihåg inlägget jag gjorde därifrån i december, men då var det ju mer höstlikt än vitt vinterväder.
Tycker ordet "magiskt" börjar bli missbrukat......men den här utsikten var rent magisk. Så himla vackert!

Personal på länsstyrelsen ser till att det finns torr fin ved bakom vindskyddet så det går lätt att tända en värmande brasa

.......och medan maken gav sig ut på isen med sin isborr och pimpelspö tog jag kameran och förevigade den snöklädda naturen.


Så gott sen att plocka fram varm dryck och en smörgås, höra brasans knaster och bara sitta där i tystnaden och titta ut över den gnistrande snön.
Det är som att tanka ren livsenergi!

Rocky hade sitt vintertäcke på sig, men blev ändå så kall att han skakade i hela kroppen så han fick krypa upp i husses famn och värma sig. Där hade han också bra utsikt :-)

En stor fin abborre fick maken, men den släppte han tillbaka. Inte så mycket att dela på till middag......nä, det fick bli en värmande soppa när vi kom tillbaka hem igen.

Fredag i morgon. Vart tog veckans dagar vägen?!
En fin fredag och en härlig helg önskar jag dig!

KRAM
Birgitta 





6 kommentarer:

  1. Tror hela Sverige har mer snö än vi i Falun! Jag är avundsjuk! Visst har vi snö men inte mer än fem centimeter, kanske en dm då. Men kallt, och soligt, det har vi. Även en skarp nordlig vind som dubblar temperaturen på promenaden. Men jag är glad över att vintern är riktig vinter och att alla får njuta av den.

    Ha en fin helg också.
    Kramar från Eva-Mari som tackar för fin kommentar om mina tankar. Och så har du gjort mig ytterst nyfiken!
    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är det härligt med de här vinterdagarna! Även idag skiner solen från klarblå himmel och jag njuter!
      Jag hoppas mina planer snart ska förverkligas, men jag behöver lite starthjälp från sonen som har mycket mer teknikkunskap (och tålamod) än vad jag har :-)
      KRAM
      Birgitta

      Radera
  2. Tydligen dubbla kramar till dig, hihi!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kan aldrig bli för många kramar :-)

      Radera
  3. Härliga bilder. . . och visst blir man extra glad och tankar energi när solen lyser! Här har vi också full vinter nu med snö o kyla -10 men när solen är framme blir det en boost för själen!
    Önskar dig en fin Helg!
    Kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi har nyss gått en långpromenad och det är ju helt ljuvligt med sol och klarblå himmel......och nu är det ju så mycket ljusare på kvällarna så livsandarna dansar jitterbugg :-)
      Kram till dig!
      Birgitta

      Radera