fredag 24 juli 2020

Mjölkkrukor

Den stora mjölkkrukan från vår Dalagård har fått en kompis :-)
Så jättecharmig!
Den stod vid sommarstugan sonen och hans flickvän köpte i höstas och eftersom de inte är så mycket för såna här rostiga gamla saker (som jag älskar!) frågade jag om jag fick byta den mot att jag köpte jord till deras pallkragar.
De tyckte det var ett bra byte......och jag tyckte det var ett JÄTTEBRA byte :-)
Nu skulle jag vilja ha en mjölkpall att ställa dem på.....så kunde den gamla cykeln (som också är från tomten till den där sommarstugan) få stå bredvid med sina prunkande sommarblommor.
DET skulle bli jättefint!!!
Önskar er alla som kikar in här en underbar helg.....och TACK du anonyma person som gav mig namnet på den gula perennen. Klart att det är en "Höstöga" "Coreopsis verticillata". Såååå roligt att ha fått ett namn på den!

KRAM
Birgitta

2 kommentarer:

  1. Men sååå charmiga mjölkkrukor. . . dessa skulle jag oxå ha fallit pladask för. . .!!!
    Kan riktigt se framför mig hur de står på mjölkpallen men cykeln full av ängsblommor bredvid! Yes. . . det blir hur fint som helst! (som Ernst skulle säga) :-)
    Ha en Trevlig Helg
    Kram

    SvaraRadera
  2. Tack för dina uppmuntrande ord om att jag bytt dator. Det var ett bra byte du gjorde rostiga krukor mot jord. Ja, en mjölkpall skulle ju vara helt rätt och cykeln behöver ju något att luta sig mot.

    SvaraRadera