söndag 5 juli 2020

Fäääärdig :-)

För en vecka sedan åkte vi till vår Dalagård och jag målade färdigt det sista lagret färg på lister, foder och socklar på den inglasade verandan.
Äntligen är allt klart för inredande! 
Man kan tycka att det skulle gå på en pisskvart att måla en sån här liten yta, men vilket duttande det har varit med alla kanter och profiler!
"Du är för noga" sa maken om det, och så kan det vara, men jag vill att det ska vara snyggt även när man tittar lite närmare :-)
Här på verandan blir det varmast på våren och håller sig varmt framåt hösten.
Det är så mysigt när man kan sitta där och njuta av både utsikt och värme och det har jag verkligen saknat under den här renoveringen!
Vi har en tomt på 13000 kvm så vi har inga grannar inpå vår gård.
Tidigare har det däremot varit väldigt många jättestora graaaaanar och andra träd precis inpå huset, men det blev så ljust och fint när all skog på både vår och grannarnas tomtmark avverkades för drygt 2 år sedan. Nu har vi full sol och fri sikt :-)
Solen går ner på den här sidan.....
......och upp på den här......
Framsidan ligger i gassande söderläge ändå blir det aldrig för varmt då husets tjocka timmerväggar reglerar temperaturen.
Nu ska det in lite färg till allt det vita. 
Åh vad jag längtar efter att få börja inreda!.....men först ska vi vänta ut det här blöta vädret som just nu drar förbi våra trakter för det är mycket roligare att vara på vår Dalagård när solen skiner :-)

För skojs skull kan jag ju också lägga in några "före" bilder.....det kan vara bra att komma ihåg att den här verandan inte byggde sig själv :-)



Sådärja. Nu kommer jag ihåg :-)

Kram
Birgitta


1 kommentar:

  1. Så mycket jobb och så fint resultat och såå lik min veranda jag hade i mitt lilla röda hus. Ja, jag vet att jag sagt det förut. Så kul att få inreda! Du har det nog redan klart i huvudet?

    Tack för dina fina kommentarer hos mig!
    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera