lördag 20 juli 2019

Rosor

Åh vad jag dras till rosor. Ser rosor öööööverallt :-)
När vi var till Mariefred på min födelsedag blommade honungsrosor i mängd och jag ville bara ila iväg till någon handelsträdgård och köpa mig en planta att gräva ner här hemma.
Vill också ha en sån här vackert blommande rosenportal!
Pliktskyldigt fotade jag Gripsholms slott, för det ska man liksom göra när man turistar i Mariefred.....eller?! :-)
Jag älskar gamla kulturbyggnader och brukar tycka om att besöka gamla slott, men den där dagen var det inte alls slottet som drog utan jag gick hellre över den lilla bron som ledde till det här växthuset......så, så vackert!
Utanför fanns en liten men välhållen plätt med de mest underbara planteringar med rosor i centrum.....rosor i vitaste vitt som hölls uppe av vitmålade rosentorn
Det var så fint komponerat med rosor, lavendel och annat samstämmigt i rosa/lila toner.
Jag damp ner på en bänk i solvärmen och ville bara sitta där och bli inspirerad.
Skulle lätt kunna planka det här rakt av till vår egen trädgård :-)
Det här är nog väldigt mycket jag.
Bjud mig på en dag i gammaldags miljö, sommarvärme, blomsterprakt, gärna ett besök på loppis och något gott att äta mellan varven så är jag nöjd :-)
Ha en underbar dag.......hos oss är det redan 24 grader varmt och solen skiner!
Kram
Birgitta

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar