onsdag 12 juni 2019

Rester

Precis när jag kommit hem från jobbet ringer telefonen.
"Snälla Birgitta......kan du hjälpa mig att binda en krans?" (Det är ju skolavslutning i morgon)
Klart jag kan!

Efter en kvart kommer personen i fråga ilandes med en hel ruska avklippta grenar från en buske hon hittat på jobbet
Alltså......så fina små blommor som var helt perfekta att binda en krans av.....och av det som blev kvar kunde jag binda mig en liten söt bukett som nu står på hyllan i vardagsrummet.
Jag bara älskar den lite dova färgen! Passar perfekt i vårt vardagsrum där de grå färgerna samsas med kuddar och filtar i lite smutsrosa toner.
En bukett behöver inte alltid köpas......det kan finnas de sötaste blommor precis runt husknuten.....och av resterna av ett kransbinderi fick jag lite blomsterfägring i vårt vardagsrum :-)
KRAM
Birgitta

1 kommentar:

  1. Så fint stilleben! Undrar vad den busken heter? Fint att få en bonusbukett av resterna. Nej, nu blir det bara vildväxande buketter. Vår allemansrätt är allt fantastisk.

    Ha en fin dag.
    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera