söndag 9 juni 2019

Finlands vita ros

För tre år sedan kom vår granne och frågade om jag ville ha ett rosskott som behagade växa precis där de skulle gå upp till sin baksida från garageinfarten.
JA.....det ville jag!
Vi grävde upp den lilla plantan med sina tre små pinnar till stjälkar och jag satte ner den i en nygrävd rabatt vid växthuset. Vattnade sen och pratade med den varje gång jag gick förbi. Hoppades att den skulle trivas och växa bra!
Jag borde ha tagit ett nytt kort på hela busken idag för nu har massor av knoppar slagit ut och den är som en vit sky, men det får duga med bilden jag tog förra helgen.
Här kan man i alla fall se att den lilla plantan nog hörde mina ord och gjorde sitt bästa för att rota sig och börja växa för titta på den nu......så stor och fin :-)
Trädgården har inte alls prioriterats som jag hade önskat i år, men om fyra dagar börjat mitt SOMMARLOOOOOOOV. Då kanske jag hinner påta lite mer.

Hoppas ni haft en härlig pingsthelg och så önskar jag er alla en fin kommande junivecka!
Kram
Birgitta

2 kommentarer:

  1. Den är så otroligt vacker! Hade en i min lämnade trädgård. En diamant i juni!

    Önskar dig fina dagar och så ett lååångt skööönt sommarlov!
    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera
  2. Dina ord gjorde nog susen. . . verkligen stor och frodig med såååå vackra blommor!
    Så skönt med ett långt sommarlov! Njut för fullt och jobba inte ihjäl dig i trädgården. . . det räcker med att slänga ett o annat ord till dina växter!!! :-)
    KRAM

    SvaraRadera