söndag 7 april 2019

Så fint fynd!

Ibland har man tur......eller också var det bara menat att bli som det blev :-)

För några veckor sedan hittade jag ett stort gammalt handfat på loppis och ett handfat behöver ju en kanna.
En bra anledning till att gå på loppis igen, så i onsdags när jag ändå skulle in till Västerås passade jag på att slinka in på samma loppis där jag hittade handfatet.
 Det stod då en kanna högst upp på en hylla som jag vände och vred på.....men det kändes inte så där rätt som jag vill att det ska göra så den fick stå kvar.
Tror ni jag ångrade mig?
Så klart jag gjorde!!!
För.....när jag kom hem och tittade lite noggrannare på mitt handfat såg jag att kannan hade varit helt perfekt!
På torsdagen hade jag inte orken att åka till stan igen efter jobbet.....även om själen skrek att jag borde åka och köpa den där kannan, men när vi ändå skulle storhandla på fredagen var jag tillbaka med dunkande hjärta!
Jag trodde inte att kannan skulle vara kvar för det här är ett välbesökt loppis med stor åtgång på saker, men vet ni......den stod faktiskt kvar!!! 
Nu fattar jag inte att jag inte bara köpte den då i onsdags......vad tänkte jag på?!
För jag tror det här är ett set som av någon anledning blivit separerat och kommit ut i butiken i olika omgångar.
Nu när jag har både kanna och fat kan jag inget annat än känna att jag hade sån TUR! 
OM det hade varit ett helt set hade det säkert inte varit prismärkt med 40 kr för fatet och 50 kr för kannan, för det var vad jag betalade. Eller vad tror ni?
Jag tror jag gjorde ett riktigt fynd :-)
Både kanna och fat är tjocka och tunga i godset och det kommer bli härligt att tappa upp friskt vatten, tvätta sig i fatet och sen torka sig på de fina monogram broderade handdukarna jag fyndat vid tidigare loppisbesök.
Åh.....NU längtar jag till vår Dalagård för det är där det här setet ska få bo.
Jag ser framför mig hur det kommer att bli på den gamla kommoden som står i det nybyggda dasset och bara väntar på att få ett vitt vackert tvättset!
En vecka till att jobba, sen har både jag och barnen påsklov......och maken är ju pensionär så vi kan åka till vår Dalagård när vi vill.
Vi har en hel del att göra där den här våren och sommaren för i år tänkte vi prioritera vår gård som blivit bortprioriterad i så många år förut.
Jag ser faktiskt fram emot att sätta fart med pärlspont, bänkskivor, fönstersmygar, målning och INREDANDE.....just nu i alla fall när jag sitter hemma i godan ro och drömmer medan jag skriver blogginlägg :-)

Fina aprildagar önskar jag er alla!
KRAM
Birgitta

3 kommentarer:

  1. Så vacker tvättservis du fyndat! Jag har insett att det är just det man INTE köpt som man ångrat mest, så därför är det nog bäst att förlita sig på magkänslan:) Ser verkligen ut som kannan och fatet hör ihop!Det kommer att bli superfint på din kommod!
    Skorpan

    SvaraRadera
  2. Det var jätte vackra fynd du har gjort. Så vackert. Blir underbart där det ska stå. Ha en fin vecka kram från Nina

    SvaraRadera
  3. Men vilket fint fynd. . .kommer att passa utmärkt på din Dalagård och det nybyggda dasset!
    Ja man ska nog slå till på en gång när magkänslan säger JAAA!!! :-) Vilken tur du hade att kannan fanns kvar i butiken!
    Ha en fin vecka! (Här har våren kommit av sig lite . .idag snöflingor med blåst o kyla)!!!
    KRAMAR

    SvaraRadera