måndag 29 april 2019

Snart valborgsmässoafton

Tänk att april redan svischat förbi och i morgon är det valborgsmässoafton och sedan 1:a MAJ.
Fattar inte riktigt att det går så fort!
Igår hade jag världens energi. Rensade grejer  och organiserade om i vår uthusbod så vi kan komma in där igen utan att behöva klättra över allt som stod i vägen!
Utrymmet för saker blev ju lite mindre när vi tog en del av ytan till vedbod, men det gick absolut att rensa bort en hel del "braåha" saker som vi troligtvis ändå aldrig skulle ha använt.
Nu är det faktiskt riktigt luftigt där.
Får se hur länge det varar :-)

När uthusboden var rensad tog jag fram skottkärran och rensade rabatter och pallkragar.
Jag har inte orkat planera någonting för varken pallkragar eller växthus. Det får bli som det blir med det i år. 
Kommer det ner några frön i jorden är det bra. Gör det inte det är det bra ändå. Jag tänker inte börja stressa över det :-)
Vill säga TACK för alla kommentarer ni fortsätter att lämna här trots att jag inte längre kan svara er.
Ni ska veta att de alltid värmer!!!
Upptäckte förra veckan att jag nu inte heller får igenom kommentarer på din blogg Anette med Rost och rädisor och inte heller på er blogg Kulturtanten och lilla gummann. 
Det kändes så tråkigt när det jag ville förmedla till er bara försvann då det skulle publiceras.......och så kan jag inte heller svara er när ni kommenterar här. Såååååå frustrerande!
Det är fortfarande något med att vårt säkerhetsprogram på Safari ser vissa blogspot konton som osäkra och tar bort det jag skriver i kommentarsfälten (även på mitt eget konto).
Teknikens under :-(

Önskar er allihop en härligt fin valborgsmässoafton och en riktigt skön 1:a maj <3
Varma kramar
Birgitta

3 kommentarer:

  1. Vad härligt det låter att börja vårröja i trädgården och invänta sommaren! Om den nu kommer. . . vi hade SNÖ igår!!! Och hela den varma perioden missade ju jag!
    Men vad ditt säkerhetsprogram är nitisk. . . förmodligen har du väl gjort allt redan men ibland hjälper det med att avprogrammera och ominstallera! Det är verkligen teknikens under när den även tar bort det du själv skriver!!!
    Önskar dig en skön helg!
    Kramar

    SvaraRadera
  2. Det låter så klokt att du inte sätter några krav på dig själv när det gäller planteringar och så!
    Men vilket jobb ni gjort med all rensning! Bra jobbat Birgitta!
    Önskar dig en riktigt fin helg!
    Kram
    / Maria

    SvaraRadera
  3. Fy så tråkigt att du inte kan kommentera. Har du provat med Firefox eller Navigator istället för Safari?
    Nej, stressa upp sig ska man inte göra i trädgården. Det blir vad det blir är en bra inställning.
    Allt gott
    /Anette

    SvaraRadera