måndag 15 april 2019

Kuckelikuuuuu

Min största, fiiiiinaste, ståtligaste och mest älskade tupp!.....och faktiskt den enda vi har :-)
Han har funnits hos oss i många år och står alltid någonstans i huset, men nu får han en mer framträdande plats i köket där han syns väl. Det närmar sig ju påsk!

Det blir nog inte så mycket påskpyntat annars hos oss för nu när jag har påsklov far vi mellan Dalarna och Västmanland.
Vi har snickrat hela helgen på vår Dalagård och idag har vi snickrat hemma. Om några dagar far vi tillbaka till Dalarna för att fortsätta med en del målande och så hem igen för att fira påsk.

Så härligt att ha energi och lust att sätta igång med saker vi bara funderat på under den långa mörka vintern och det här underbara vädret gör att jag glatt skuttar ut så fort solen värmt bort nätternas minusgrader :-)
Fina dagar önskar jag er alla!
Kram
Birgitta

2 kommentarer:

  1. En sån trevlig tupp! Kul med saker som betyder mycket och som inte bara får komma fram vid särskilda tillfällen. Jag har ju en stor ängel som får mer fokus under advent och jul. Annars så står den i mitt sovrum.
    Spännande med renoveringen av dalagården... du visar väl? Ja, visst ger våren energi och lust! Idag ska jag städa balkongen!

    Ha en fin påskhelg.
    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera
  2. Vilken läcker tupp. . .så klart ska han ha en framträdande plats nu när det är påsk och allt!:-)
    Hoppas ni får någon lugn stund efter allt farande fram o tillbaka. . .och kan njuta av det vackra vädret!
    Glad Påsk önskar jag er
    Kramar

    SvaraRadera