söndag 6 maj 2018

Prunus

Go' söndagskväll!
Vilka härliga dagar det varit här hos oss i Strömsholm......så soligt och varmt att vi fick rota fram utemöblerna och äta mat i det fria :-)
Då kunde vi också njuta av det skira fina Prunus trädet som är som en dröm i sin rosa skrud!
Förra året frös nästan alla knoppar så det blev bara några enstaka blommor, men i år får vi njuta av full blomsterprakt!
Det är 3 år sedan jag fick trädet i födelsedagspresent, så det är fortfarande ett ungt träd.
Jag har ingen aning om hur stort det kommer att bli, men förhoppningsvis växer det sakta och håller sig så skirt och lätt som det är nu!
Försöker verkligen njuta av den härliga våren, men det börjar mala lite oroligt i magen.
Jag vill så gärna bli klar med vår hall/trapphusrenovering (och det närmar sig!) samtidigt som jag borde fixa trädgård och växthus. 
I morgon ska byggställningar upp på husets gavel för att underlätta det fasadbytarjobb vi har framför oss. Då borde jag byta den lilla penseln mot en stor falurödfärgspensel!
Kan någon ge mig fler timmar på dygnet.....alternativt ork som en duracellkanin för att kunna jobba dygnet runt?! :-)
En fin vecka önskar jag er alla!
Kram
Birgitta

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar