onsdag 8 april 2015

Hipp hipp hurraaaa

Vår finaste taxherre Rocky fyller 5 år idag!
Han är en västgöte från Måsebo kennel med välmeriterade jakt föräldrar.
Husses bästa jaktkompis som sover på de framlagda jaktkläderna så husse säkert ska komma ihåg att ta med sig sin lille tax när han drar iväg med ryggsäck och bössa tidiga jakt morgnar :-)
 Eftersom husse jobbar i Stockholm just nu får Rocky vara med mig i butiken.
Han sitter i solen på den mjuka mattan precis innanför dörren.
Det blir bråttom att hugga tag i kopplet när dörren öppnas, en kund kommer in och Rocky dyker rätt på för att hälsa.
Alla är ju inte så förtjusta i hundar även om det här är en väldigt snäll och kärvänlig tax.
Det är inte världens lättaste att ta fina bilder på Rocky.
Han har aldrig varit en linslus.
Tittar uppmärksamt på mig då jag håller en godis i min hand......utan godis är det mycket mer intressant att se vad som händer utanför butiken :-)
Här tänkte jag han skulle stå sådär "utställningsfint" med sträckt rygg, höjt huvud, svansen upp och benen perfekt placerade.....för han är en stilig herre med kraftig välbalanserad tax kropp.
Lyckades jag? Näääää .....jag kulle ha behövt vara en bläckfisk för att hålla upp alla hans kroppsdelar innan han bara viker ner sig :-)
Han har en alldeles egen vilja....och jag har för lite pondus.
Sånt utnyttjar han, man får inte vara dum!
Nåja.....vi älskar vår lilla taxkille ändå.
Han är egensinnig, inte alltid så lydig, men så oerhört charmig!
......och snart vankas födelsedagspresenten. Det knubbigaste, saftigaste, mest välkokta märgben vi kunde hitta :-)




2 kommentarer: