tisdag 21 oktober 2014

Rött

Jag har försökt undvika att gå på loppisar för jag behöver verkligen inte en enda sak till just nu!!
Men tror ni jag kunnat hålla mig från det? NÄÄÄÄE :-)
Fast....för det mesta har jag inte handlat något....eller bara handlat något liiiiitet.
Men så trillade jag dit ordentligt!
Precis i närheten av min egen lilla butik i Hallstahammar ligger det ett loppis som jag tidigare inte gett mig tid till att besöka, men för två veckor sedan passade jag på att titta in där.
Inte förväntade jag mig så mycket av ett litet krypin i ett källarplan, men oj vad mycket saker jag hittade som lätt skulle ha kunnat få följa med mig hem....om det inte varit för det där att jag INTE behöver något. Ändå handlade jag!
En läckert röd pinnstol kunde jag bara inte motstå! Den utstrålar sååååå mycket GOD JUL :-)
Jag som de senaste åren enbart haft vita och silvriga toner i vårt hem till jul börjar oemotståndligt dras mot allt som är i juligaste julrött och den här stolen platsade precis i mina juldrömmar!

Det finns en lapp under sitsen
.....sånt tycker jag är extra roligt och det är en riktigt stadig stol med helt rätt slitningar. Inte kunde jag väl bara lämna den?!
Jag har inte alls plats för en julröd stol hemma, meeeen, jag har ju en liten inredningsbutik och där finns det plats....och nu när det börjar närma sig julskyltande är det helt perfekt. Vilken tur! :-)

5 kommentarer:

  1. Den skulle jag lätt plockat med mig jag med hahaha! Jag älskar de riktigt gamla julfärgerna som rött och grönt. Hos mig blir julen allmoge- all-in:)
    Skorpan

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tror att mycket av min dragning till det gammaldags julröda hör ihop med vårt nuvarande lilla faluröda hus. Det inbjuder så mycket mer till julröda dukar och klarröda pinnstolar än vårt förra souterränghus från 70-talet!
      Höstkram med guldgula lönnlöv :-)
      Birgitta

      Radera
  2. Nät man har inredningsbutik är en stor fördel att köpa på sig det som är fint och sedan sälja vidare. Även av det som finns hemma som man tröttnat på. Tänk så fint du kommer att inreda med den stolen! Jag tycker om den!
    De gamla fraktsedlarna är också så fina och vilken vacker handstil de hade förr. Ja "allt" var vackrare då!

    Varmaste kramen från mig!
    Cia

    SvaraRadera
  3. Kul att den var avsedd att hamna i Hallstahammar, och att den hållit sig kvar här :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, visst är det jättekul när det finns en sån här lapp som i alla fall ger lite historia till stolen!
      Den står nu i butiken och matchar andra saker i julens röda färger som börjar smyga sig in här och var. Perfekt :-)
      Birgitta

      Radera