måndag 11 februari 2013

Vårblomster

Eländiga snöande!!!!!
Här behövs lite vårinspiration om inte jag ska deppa ihop totalt :-)
Bilder från butiken
Mmmm....vita kraftiga svenska pärlhyacinter planterade i stora glas....eller enkelt ner stoppade i vaxat papper.
Känner hur mustigt jorden doftar när lökarnas kraft tränger sig upp mot ljuset
Härligt romantiska ljust, ljust rosa kalanchoe rör runt i mitt inre
 Djupt därinne huserar en elegant engelsk dam i frasigt långa klänningar med smal midja och vidd i kjolen. Hon älskar allt romantiskt och är en undertryckt del av mig som inte får så stort utrymme här hemma
 I butiken får hon däremot sitt lystmäte då och då och de här små oemotståndliga blommorna hamnade i vita kaffekoppar med guldkant
....och höga efterrättsglas som dekorerats med böljande chiffong band och det lilla vita hjärtat
 Måste bara njuuuuuta lite...........

Åh, nu känns det mycket bättre!
Om jag försöker låta bli att titta ut genom fönstren kanske jag kan hålla kvar lite vårkänsla.
Fast jag märker att det fungerar även om jag tittar ut. Våren finns där under snön...det dröjer bara lite till innan den är här!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar