söndag 30 december 2012

GOTT NYTT ÅR!

Det gamla året närmar sig sitt slut och ett nytt tar vid. Undrar vad för spännande saker det kan föra med sig?!

Med åren har jag lärt mig att inte fundera så mycket på framtiden, det kan hända oförutsedda saker på vägen som omkullkastar all planering. Vissa mål jobbar jag ändå mot, en del kortsiktigt, andra mer långsiktigt och även om jag aldrig avger nyårslöften så känns varje nytt år som ett avstamp mot något som kan bli bättre än det som varit.

Vi ska inte ha något stort nyårsfirande, men det är roligt att laga något gott att äta och duka vackert.
Bordsarrangemanget har jag redan fixat...grönt, vitt och glittrigt
I år valde jag att göra en plantering med vit calandiva, glittrig sagina, hjärtan på tråd, mjuk en...
och glittrande pynt


Några sagina stoppade jag också ner i en skål på fot som står på skänken bredvid bordet. De samsas med silverkulor och "icke ätbara" vindruvsklasar

Julens godisbord behöver fyllas på...det är inte alls välfyllt längre...inte alls som då jag tog det här kortet på julafton :-)
....men det är väl tur det...det är ju inget skådebröd!

Nu ska jag ta fram en hel bunt med inredningstidningar, tända det kryddiga doftljuset på bordet och försvinna in i inspirationens värld en stund.
Vår lilla butik är stängd över nyårshelgen och efter att ha varit så fokuserad på allt som haft med julen att göra ska jag nu bara koppla av och låta tankarna få fara som de vill.

Önskar er alla ett riktigt GOTT NYTT ÅR!!!!...Hörs igen 2013!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar