söndag 16 december 2012

En väldigt mjuk o fin en

Tredje advent....
nu gäller det att hålla i hatten (eller tomteluvan :-)) för veckan som kommer blir nog intensiv.
Det är mycket jag vill hinna med att fixa här hemma...och i butiken gör vi något nytt mest varje dag så länge vi har material till det.

Mjuk en är ett material som jag bara älskar
...lätt att arbeta med, doftar gott och så är den fin även när den har torkat.

Jag tog en pokalkruka i butiken, fyllde den med oasis och klippte till en kraftig ståltråd som jag lindade med floratape. Med myrtentråd lindade jag fast små enkvistar på tråden och böjde den sedan till ett hjärta som fick sällskap av ett till hjärta.
Så stack jag ner alltihop i krukan
...och täckte oasisen med mossa, ett band och två mörkröda äpplen
Det är det här jag tycker mest om i juletid, att jobba med naturmaterial, blommor, ljus, band och pynt.
Tittade nyss på "Jul med Ernst" och fick ännu mer inspiration....så...nu kör vi sista veckan mot dopparedagen!

3 kommentarer:

  1. Så mycket fint du skapar!!! Hjärtat i urnan är ju bara för sött!
    Jag älskar också att jobba med mjuk en och det har blivit många kransar och hjärtan den senaste tiden...men nu har jag gjort slut på allt och jag tror inte jag hinner iväg och handla mer material:(
    Hoppas du har härliga dagar i butiken nu med många glada kunder!
    Kram, Carina

    SvaraRadera
  2. Svar
    1. Ha, ha min käre anonyme vän...jag vet vem du är!!
      (Min käre yngste son som kollar om borttagningen av ordverifieringen fungerat...han gillar bävrar :-))

      Radera