torsdag 6 december 2012

Snö!

Vad det snöar! Från ingen vinter alls till vargavinter!

Här hemma skottar maken, vid butiken skottar både fastighetsbolaget och Alexander...eller skottar och skottar...idag ska vi ta med spade för igår hade vi bara sopkvasten. Den fungerade i och för sig bra eftersom snön var så lätt, men vi fick ju inte bort snön, kunde bara sopa ihop den.
Inte var det kul att halka på vägarna heller, var glad att vi kom helskinnade till butiken och hem. Snöröken gjorde sikten lika med noll och jag var rädd för att hamna i diket!
Hoppas att det är lite bättre idag, men det snöar fortfarande.

Julstämning får man i alla fall. Nästan så jag hör bjällrornas klang och väntar på att få se tomtens släde komma runt hörnet :-)

Granen står klädd i butiken och många har inspirerats till att klä sin gran i gammaldags stil
Vi har en ledslinga som lyser i den, men vi har dekorerat med gammaldags ljushållare och ljus också
Vita änglar i trä hänger på grenarna

...och hängen som vi gjort av kakformar, pärlor och prismor

Det hänger pepparkaksformar, små virkade vita hjärtan och istappar av glas i granen också och allt är till salu.

Granen är planterad i en hink som jag ställt i den gamla lådan från vår Dalagård. Tänkte att granen kanske klarar sig bättre planterad än om den står i vatten...och så slipper jag vattna...det brukar jag vara dålig på.

 
Många har frågat var jag får alla idéer ifrån, men det kan jag inte säga så där enkelt. En del är ju inspiration som jag ser i andra butiker, i tidningar, hemma hos någon. Jag tar bitar av det och gör om det till något eget. Många gånger stimuleras jag av material, och får idéer av gamla saker. Ofta kombinerar jag det till en egendesignad produkt.

Den har alltid funnits hos mig...den där drivkraften att skapa och det är grunden till vår lilla butik.
Jag mår bra av att få använda mig av mina idéer, se visioner bli verklighet. Sen blir inte allting som jag tänkt, och ibland har jag inte ens haft någon klar bild, det har bara varit ett experimenterande. Några gånger har sakerna hamnat i sopen :-), men för det mesta har det blivit något användbart av det.

Njut av vädret...men ta det försiktigt på vägarna!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar