fredag 18 augusti 2023

DIY vas

 Vi har så mycket fina gamla plankor på vår Dalagård som står till ingen nytta så sist vi var där fick ett gäng av dem följa med hem. Hade lite ideér jag ville förverkliga.

När yngsta sonen fyllde 30 hade storebror fixat ett "grabbkalas" till honom och köpt så söta små flaskor med öl. Hade inte hjärta att slänga de tomma flaskorna utan tog bort etiketten och sparade dem i mitt "braåha" lager. Finns lite smått och gott där :-)
NU kom de till användning!

Lite hjälp av maken med gersågning, håltagning och så lite putsning på det så hade vi en helt unik "vas" av gamla brädor och sparade ölflaskor :-)

En kvist av skogsklematisen "Paul Farges" så var vi i hamn med en fredagsblomma.

Ha en fantastiskt fin augustikväll!
Kram
Birgitta



4 kommentarer:

  1. Kreativ lösning på vas...er! Och sommarsnö är underbar som snittblomma. Har en bukett där de ingår som jag plockade igår hos dotter Lisa.
    Fin helg önskar jag dig.
    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vår klematis har löpt totalt amok den här sommaren så jag kan knipsa hur många rankor jag vill :-) Roligt att kunna stoppa ner bara en liten blomma för "vasen" är ett smycke i sig och det kan vara lika fint med några torkade ax eller en murgrönsreva som en blomma.
      Varma kramar till dig!
      Birgitta

      Radera
  2. Så kreativt. . .inte dumt att ha ett "braåha" lager att plocka ur när andan faller på!
    Kan ju även användas som ljusstake! :-)
    Ha en fin dag!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vilken bra idé! Har inte alls sett den som ljusstake, men självklart skulle det också vara fint! Kanske en blomma i en flaska och ljus i tre :-) Hmmmm.....jag har ju större flaskor också, och hur mycket gamla träplankor som helst. Skulle ju vara fint med två större flaskor med ljus. Måste hämta fler plankor :-)
      Kraaaam
      Birgitta

      Radera