onsdag 19 januari 2022

Spegel, spegel på väggen där....

 Om igen känns det som om man bara borde stanna hemma för att slippa smittan av omikron, men ibland orkar jag inte!.....så när jag var i Västerås och såg att det nästan var folktomt på Läkarmissionens second hand gick jag in och strosade runt några varv. Inte nödvändigt för något annat egentligen än för mitt själsliga välbefinnande!

Såg direkt då jag kom in att det stod en ganska stor spegel på stativ på en byrå och jag drogs dit som av en magnet.
 Har ju lärt mig genom åren att när känslan, och priset, är det rätta är det bara att köpa. Alltid hittar saken sin plats förr eller senare......eller så kan jag sälja eller skänka den vidare igen. 

 Krönet är limmat och spegelglaset lite grumligt, men det gör spegeln bara ännu charmigare i mina ögon och priset på 60 kr var ju liksom inget att fundera på......så jag köpte utan att dividera mer med mig själv och jag ångrar det inte :-) 

Ska ta med den till vår Dalagård. Den kommer att bli så fin på månbordet i rummet, eller kanske på sekretären i köket......men något som gör mig nyfiken är att det finns två vita klisterlappar på baksidan där det står "Evas spegel" på den ena och "Från Kerstins morföräldrar" på den andra. Vem är Eva och vem är Kerstin och hennes morföräldrar? Det skulle vara roligt att veta för den lilla informationen kittlar ju bara min nyfikenhet ännu mer!

Kram till just dig!
Birgitta


4 kommentarer:

  1. Men oj, vilket kap! Så roligt att den fick följa med dig hem. Och de där små meddelandena man kan hitta gör sakerna än mer värdefulla och spännande.

    Ha det gott!
    Kramar från Eva-Mari som tackar för tipset om Paradisträdet.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst var det ett fynd och roligt att någon satt de där lapparna på baksidan.....men jag vill ju veta mer!
      Du med dina gröna fingrar har nog snart massor av små crassula plantor på tillväxt. Något annat skulle förvåna mig :-)
      Kram till dig!
      Birgitta

      Radera
  2. Men ÅH vilket fynd! Ja där skulle man inte tveka en sekund för det priset! Så fint krön och sidor. . .och ett grumligt glas tyder ju bara på att den är gammal! Kul också med lappar på baksidan!
    Ha en trevlig dag!
    Kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag funderade på det där med ålder utifrån lapparna. "Eva" låter ju som någonstans runt min årgång typ slutet på 50-tal, Kerstin kanske något äldre.....och så har spegeln tillhört Kerstins morföräldrar vilket borde betyda början på 1900 talet, 1910-1920 kanske.....men jag kan ha fel :-)
      Önskar dig en fin helg! Kram
      Birgitta

      Radera