söndag 16 januari 2022

Rensa, röja och förnya

 Den här veckan har jag mest pendlat mellan Strömsholm/Västerås och Hallstahammar. Våra söner behöver hjälp med lite av varje och både maken och jag hjälper dem gärna, var och en på sitt sätt.

Ena sonen behöver hjälp med att rensa, städa och organisera.....och jag älskar verkligen resultatet av rentorkade skåp där sakerna hittat sina överskådliga platser istället för att befinna sig i ett enda kaos där man inte hittar någonting.
Det tar sin tid och är något jag borde göra hemma hos oss också, men konstigt nog är det mycket roligare att göra det där röjandet och organiserandet hos någon annan än hos oss :-)

Bilderna är från vår renovering av gästtoaletten, och vår andra son har länge tänkt att han också skulle behöva renovera sitt badrum. Nu när han var långledig under mellandagarna tog han tag i det och beställde helt ny inredning på nätet så nu hjälps vi åt att fixa ytskikt med rena kakelfogar och nytt golv för att sen fortsätta med inredningen.

Så roligt att få vara delaktig och till hjälp i allt från klurande i hur det ska lösas på bästa sätt, till att få fram det färdiga resultatet!

Om jag har tur kommer jag efter det här att vara motiverad till att ta itu med röjning och städning av vårt eget hus.....men det återstår att se :-)

Önskar er alla en skön söndag!
KRAM
Birgitta


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar