tisdag 28 december 2021

Julklappsbok

Jag är en HSP personlighet (Highly Sensitive Person). En person som känner väldigt mycket.....hela tiden.....och har svårt att sålla bland alla intryck, och har också svårt att hålla både intryck och känslor ifrån mig.

Där en annan person har enstaka känselspröt ute är jag som en åttaarmad bläckfisk med känselspröt på varenda arm. Det kan vara en gåva, men också en belastning. Därför önskade jag mig den här boken " Simskola för sensitivt begåvade" av tomten, och tomten var så snäll att han gav mig den :-)

Jag har inte läst den än för det här är ingen bok man läser som en feelgood roman utan en bok att reflektera över. Det finns mängder av övningar i den som kräver att jag tänker till och då vill jag vara motiverad och ha lugn och ro. Det kommer jag nog att hitta vilken dag som helst när inte alla andra tankar och ambitioner surrar omkring.....eller också får jag helt enkelt stoppa allt annat åt sidan en stund då och då och lära mig att hantera det där surrandet lite bättre. Det är i alla fall vad jag hoppas att den här boken, och alla dess övningar, ska hjälpa mig med :-)

Inte många dagar kvar nu på det här gamla året. Alltid lika spännande att få kika in i ett nytt år och se vad det kan föra med sig för roliga saker!

Varma kramar till just dig!
Birgitta


2 kommentarer:

  1. Men Åh och Åh igen när jag läste ditt inlägg. . . för jag tillhör också den kategorin tillsammans med prinsessan Märtha Louise av Norge. . . så vi är i fint sällskap! :-)
    Tack för boktips! Det verkar vara en bok att reflektera över!
    God Fortsättning önskar jag dig fina bloggvän!
    Kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, bland HSP personligheter finns det människor av alla sorter och Märtha Louise Änglabok vann ju jag i en utlottning du hade för ett antal år sedan. Den har jag lämnat vidare till en vän som precis som jag har läst den med stort intresse! Jag har börjat läsa och öva med min simskolebok och det känns roligt att om igen rikta lite mer energi inåt. Jag lär mig alltid något nytt :-)
      Nu är vi inne i det nya året och jag önskar dig fina Miranda Maräng allt gott som 2022 kan föra med sig! KRAM
      Birgitta

      Radera