söndag 12 december 2021

Tid för massor av extra ljus

 Vi har ingen adventsljusstake så där så vi tänder ett ljus för varje advent......men vi saknar inte ljussken för det!

Älskar ljusstakarna i nysilver som maken ärvde efter sin mamma och som jag hittade glasmanschetter till på loppis. Ljusen i dem brinner alltid då vi vill ha det lite extra mysigt vid kvällsmiddagen.
Värmeljusen i de här ljushållarna som jag också hittat på loppis för en väldigt billig peng gör nysilverljusstakarna sällskap.

I köksfönstret placerade jag de helt nya hängande ljushållarna i rustikt järn jag bara inte kunde motstå när jag var på Åsby hem & trädgård i höstas.....

.....och stjärnan som speglar sig i fönstrets glas kommer från skärmen på lampfoten som står på fönsterbrädan. Det står en likadan lampfot med stjärnskärm på köksbänken och de lyser inte alls så starkt som det blev på den här bilden utan mer precis så där varmt som spegelbilden visar i fönstrets glas.

Ledslingor lyser både på det stora vita skåpet och i peperomian på den gamla vågen på bänken....

 .....så även om vi inte har någon adventsljusstake lyser det ändå mycket extra, och väldigt mysigt, ljus hemma hos oss :-)

Önskar just dig en fin tredje adventskväll <3
Kramar 
Birgitta






2 kommentarer:

  1. Jätte mysigt med alla ljusen. . .och man behöver ju inte alls ha en adventsljusstake för att det ska kännas jullikt! Jag tänder värmeljus och ledljus och myser!
    Ha en fin luciadag!
    Kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, jag har upptäckt att det blir jul även utan adventsljusstake :-) Adventsljusen var roliga när barnen var små. Just det där att räkna ner dagarna fram till julafton tillsammans med dem, men varken jag eller de är numera speciellt traditionsbundna så jag tänder massor av ljus, men inte just i en adventsljusstake.
      Ha en ljus och fin luciadag du också!
      Varma kramar
      Birgitta

      Radera