onsdag 1 januari 2020

Temperance

Jag har inte varit någon flitig användare av mina tarot kort även om jag tar fram dem då och då, men kursledaren från mina tarotkurser skickade ut ett mail idag om att vi kan kolla vad det här nya året har i fokus åt oss genom att ta vårt födelsedatum och addera det med året.
För mig blev det alltså året 2+0+2+0, och mitt födelsedatum 0+6+2+2.
Summan blir då 14 och kort nr 14 står för Balans, Måttfullhet.....eller som det så vackert heter på engelska "Temperance".
I mitt kompendium för kort nr 14 läser jag:
"Jag ser människor som kärl, sinnrikt konstruerade att rymma livets alla upplevelser.
I samma kärl samsas smek och slag, och allt däremellan.
Bara kärlet självt kan välja hur blandningen ska smaka"

Det är ett positivt kort vars utmärkande drag är "Upplevande, balans, integration, helande, vila, upplysning och framtidstro", men som med allt i livet finns det också en skuggsida som påminner att "Elden ska värma - inte förgöra. Vattnet ska rena - inte dränka"
Det gäller att hitta den där balansen :-)

Rådet till mig är:
"Praktisera neutralitet och acceptans. Meditera. Var i stillhet. Var i kontakt med din själ. Håll dig fokuserad. Träna din fysiska och känslomässiga balans. Ge eller ta emot healing"
Jag tittar på det vackra kortet och känner att balansen finns där, inom mig, mycket mer påtagligt än för bara ett halvår sedan.
Sådant som tidigare stressat mig stressar inte längre på samma sätt.
Det känns som om allt kommer att komma till ro, och det jag ser mest fram emot med makens och min resa till Nya Zeeland är att "bara vara", att inte stressa runt för att se och uppleva så min bägare blir bräddfull och bara svämmar över utan hålla ett lugnare tempo så jag kan njuta av det jag har och ser omkring mig.

Kortet inkluderar mycket av den väg jag redan slagit in på under 2019, och jag har haft, och har, en tillförsikt om att allt kommer att bli bra och kortet förstärker bara den känslan.....men man blir aldrig fullärd när det gäller livets resa och det är ju det som gör livet självt så spännande!
Jag ser fram emot det här nya året för jag vill uppleva i både stort och smått och jag vill göra det med ett balanserat inre.

Om du vill kan du lätt räkna ut din egen siffra och googla på typ "tarotkort nr 7".
Det mesta finns att läsa på Google :-)

Allt gott till dig!
Kram
Birgitta

1 kommentar:

  1. Men vad spännande. . . har jag räknat rätt har jag nr 10 Ödeshjulet! Nya möjligheter väntar, förändring och möjligheter att uppnå resultat samt ekonomiska möjligheter! Det sista tycker jag låter väldigt bra! Jag ser med spänning fram emot 2020! :-)
    Ha det så bra vännen!
    Kramar

    SvaraRadera