torsdag 5 december 2019

Finaste vågen!

Jag skulle leta efter en vas på loppis, och en vas hittade jag.
Förutom den där vasen hittade jag också en fantastiskt vacker våg!
Det är något speciellt med mig och gamla vågar. Varför jag dras till just dem vet jag inte. Kanske jag söker balans :-)
Jag lyfte blicken lite där på loppiset och överst på en hylla stod den vackraste våg jag någonsin sett!
Den saknade vågskål och den där lilla hängande skålen som ska vara på sidan, men sånt kan man alltid fixa.
Jag har fyndat ett fat på tidigare loppisrundor och det passar perfekt till den här vågen
......och en liten sidoskål kan jag knycka från en ganska skruttig våg som brukar stå i växthuset. Tror den kommer att passa.
 -"Var ska vi ha den där?" undrade maken försynt när jag lyrisk kom hem med mitt fynd.
Han tänkte säkert på att köket redan är ockuperat av en våg modell större :-)
Och......jag vet inte riktigt var den ska få sin slutgiltiga plats.....bara ATT den kommer att få en plats!
Vissa saker köper jag med förnuftet, andra utifrån känslan.
Gissa vilken kategori den här tillhör? :-)
Hos oss blåser det idag. Man får hålla i hatten!
KRAM
Birgitta

3 kommentarer:

  1. Jättefin våg, såna kan man aldrig få för många av... eller? Blev en fin blompiedestal tycker jag.

    Ikväll är det Ernst!

    Ha det fint.
    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera
  2. Ja det är något visst med gamla vågar. . . min står oxå som prydnad i köket! Du dras till vågar. . . kanske har du varit bagare i ditt tidigare liv!!! :-)
    Här får man både hålla i hatten och paraplyet!
    Ha en Trevlig Helg & 2a Advent
    Kramar

    SvaraRadera
  3. Ja, vilken kategori tillhör jag? Jag har haft just en sådan våg med den lilla skålen i mässing men skålen ovanpå var inte kvar. Allt skänktes till en loppis. Förnuftet sa nog - nu har du haft den tillräckligt många år så nu får någon annan ha den. Känslan var nog att det var något annat som behövde platsen och jag har inget växthus. I bland behövs lite förändring och det blev det ju hos dig.

    SvaraRadera