fredag 13 december 2019

Ändring i schemat

Som ni kanske redan vet så jobbar jag som extra resurs på en skola med elever från förskoleklass till årskurs 6 och det är nu den tredje skolan jag jobbar på med elever i behov av särskilt stöd.
När jag mötte skolans rektor i korridoren en dag för några veckor sedan frågade hon om jag kunde kika in till henne när jag slutade för dagen.
Min första tanke var " Vad har jag nu gjort för fel?!"
Helt ologiskt egentligen, men så tänkte jag :-)
Nu visade det sig att jag inte gjort något fel alls, utan tvärtom, gjort något väldigt bra.
Jag anställdes på den tjänst jag har under den här höstterminen så egentligen har jag bara 5 arbetsdagar kvar att jobba.
Rektorn och jag kom överens från början att göra så eftersom det kändes så hattigt då jag ska vara ledig 6 veckor för att åka till Nya Zeeland, tyckte jag.....
......men, nu tycker alla att det har fungerat så bra att de vill ha mig kvar oavsett om de behöver hitta en ersättare för mig de veckor jag är borta.
Det känns ju jätteroligt att veta att jag gör ett bra jobb och att det finns en önskan att jag ska vara kvar......även från den telning jag jobbar mest med. DET är ingen självklarhet eftersom mitt jobb till största delen handlar om att skolarbeten ska bli utförda och många av de här eleverna är inga stora fan av skola :-).....men, mitt jobb handlar också mycket om lyhördhet, kommunikation och bemötande för att komma till att skolarbeten blir gjorda och där verkar jag ha lyckats bra :-)
Så.....jag ställer in mig på tre veckors jul ledighet och sen är jag tillbaka när vårterminen börjar för att jobba lite till innan jag ska vara ledig igen.
Måste säga att det känns helt ok!
Nu tänder vi husets alla stjärnor, boar in oss i hyacintdoft och brasvärme, lagar god mat och myser FREDAG.
Allt gott till er alla <3
KRAM
Birgitta

2 kommentarer:

  1. Så roligt att bli uppskattad för jobbet man lägger ner. Förstår att det inte är lätt. Men också att varje liten ljusglimt ger ny energi. Sådana som du är värdefulla, för att inte säga ovärderliga. I vårt alltmer snabba samhälle behövs Birgittor som du!

    Så bra att det löste sig med ledigheten så du kan åka iväg och njuta fullt ut.

    Ha en fin tredje advent.
    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera
  2. Men såå roligt för dig! GRATTIS! :-) Att vara uppskattad är ju en stor lycka framförallt som skolorna ser ut idag!
    Ha en fin 3e Advent! (Här regn som vanligt)!
    Kramar

    SvaraRadera