fredag 25 augusti 2017

En gammal porslinsburk

Jag älskar verkligen att gå på loppis!
Man vet ju liksom aldrig vad man kan hitta för skatter. Det är lika spännande varje gång :-)
Sen har jag känt mig lite ambivalent.
Vad gör jag om jag ser en sak som bara ropar "Ta med mig hem!" när jag vet att jag redan har alldeles för många saker?!
Där har jag bestämt mig för att ta den enkla vägen......om priset är det rätta köper jag.....man kan alltid ta bort något annat :-D

Fast jag har blivit väldigt kräsen när det gäller saker och även om jag älskar att slinka in på loppis är det ändå inte så ofta jag gör det.
En enda sak har jag köpt i sommar och det är den här gamla porslinsburken
Den saknar sitt lock men är annars hel och fin och med en prismärkning på 20 kr var det inget att fundera över!
Nu står den på hyllan jag köpt på loppis för många år sedan tillsammans med ett fönster från vår Dalagård.
Hyllan kändes lite "pinnig" så den fick en gammal profilerad bräda som kant mellan hyllstöden och alltihop målades vitt.
Med två gamla dubbelkrokar blev den en perfekt handdukshängare i köket!

Det gamla fönstret saknade ett glas så för många år sedan skrev jag ner några tänkvärda ord och fäste i det glaslösa hålet
Texten påminner mig om att om jag är nöjd med mina val i livet behöver jag inte förändra utan bara tuffa på
Känner jag däremot ett missnöje måste jag fundera på hur jag kan förändra för att bli nöjd. 
Mina val hänger på mig.......och ibland kan det vara så enkelt att jag bara behöver förändra min inställning till saker och ting!

Önskar er alla en fin helg!
Kram
Birgitta

2 kommentarer:

  1. Jättefin burk!
    Om jag nu inte helt blandat ihop det så bor du väl i Dalarna?
    Nästa sommar tänkte jag och gubben ta en tur dit. Har du några fina loppisställen värda att besöka?
    Kram/ Maria

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det kan nog vara lite otydligt var vi bor egentligen då jag ofta skriver om vår Dalagård :-)....men vi bor inte i Dalarna utan i Västmanland. Vår Dalagård är bara ett sommarboende som vi försöker åka till så ofta vi orkar och hinner.
      Gården ligger i trakterna av Grangärde och på väg dit brukar jag, så ofta jag har möjlighet till det, slinka in på ett loppis i centrum av Ludvika. Ludvika har också ett storloppis på sommaren med massor av säljare varje lördag runt Gammelgården.
      Det finns ju massor av loppisar, men det här är ställen vi åker förbi då vi åker till vår älskade Dalagård. Annars är trakterna runt Ludvika inte de mest sevärda i Dalarna.....där är det ju som vackrast runt Siljan, tycker jag :-)
      Kram
      Birgitta

      Radera