lördag 18 mars 2017

Loppisfynd

Tänk ändå vad spännande det är att slinka in på loppis!
Det är som att gå på skattjakt :-)
För det mesta kommer jag ut tomhänt.
Jag är ganska kräsen med vad jag vill ha och med vad det får kosta, men så plötsligt kan det hända.......
......att det bara säger "klick".
Det är som en känsla av att - "Där är du ju. Det är precis en sån som dig jag letar efter!"
Ett brett leende sprider sig från öra till öra medan jag, utan att tveka en sekund, snappar åt mig dyrgripen innan någon annan hinner före :-)
Precis det hände idag!
Den här superduper fina terrinen bara stod och väntade på mig!
Så oemotståndlig med sina mjuka former och vackra detaljer.
28 cm lång, inte ett enda nagg, men charmiga krackeleringar i lockets yta.
Jag föll som en fura!
Och vet ni? Den var prismärkt med 50 kr!!!
Den fick följa med mig hem.....och jag ler fortfarande :-)

Solskenskramar!
Birgitta 

4 kommentarer:

  1. Grattis! Det kan man verkligen kalla fynd. . . !!! Vilket pris sedan. . . de brukar kosta betydligt mer!!! Jätte roligt att gå på loppisjakt. . .helst när någon sak "talar" till en! :-)
    Eller som mitt senaste fynd "tittade" på mig! hi hi
    Trevlig Helg!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst var det ett fynd!!!....och visst är det jätteroligt att fynda!
      Jag BEHÖVDE ju ingen charmigt krackelerad vit terrin egentligen. Jag behöver egentligen inte en endaste pinal till, men ibland tillåter jag mig att falla för något liiiiiite mer onödigt när det inte kostar mer än så här :-)
      Ha en härligt fin helg du också!
      Kram
      Birgitta

      Radera
  2. Nu blir jag lite loppissugen :) Nåja, nu är det storloppis i Hallsta-Arena på lördag. Dit ska jag gå för det är nog bara en gång om året, men det vanliga lördags-loppiset får vara ett tag till, jag släpar hem för mycket annars.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh är det storloppis där! Kanske jag tar en tur dit också.....letar efter ett speciellt tyg till mig och en speciell kruka till sonen. Alltid roligt att ha en anledning till att man bara "måste" slinka in på loppis :-)
      Ha en fin helg!
      Kram
      Birgitta

      Radera