torsdag 8 december 2016

Jultouch

Sån här gammaldags juldricka har jag aldrig smakat....men den tomma flaskan med den charmiga etiketten föll jag för på en lokal loppis för några år sedan.
Den står alltid framme som en del i ett litet stilleben på köksbänken, men när julen är över vrider jag flaskan så etiketten hamnar mot väggen och då blir den liksom bara en gammal flaska med patentkork utan minsta anknytning till julen :-)
I år har vi köpt några nya ledbelysningar både ute och inne. 
De här tunna slingorna som går på batteri  är så himla lätta att placera och ger så stor effekt i mörka hörn så det kan tänkas att det slinker ner en till i kundkorgen nästa gång jag är och handlar....kan tänkas :-)
Idag är det rena rama vårvädret ute! 
Solen värmde och fåglarna kvittrade i högan sky när vi var ute med lilla taxen vid lunchtid. Inte en snöflinga i sikte....men jag har ändå inte tappat bort min julkänsla. Den sjunger julsånger inom mig och så är det ju "Jul med Ernst" i kväll. DET kommer jag INTE att missa för den mannen kan verkligen inspirera!

Ha en fin torsdag kväll!
Kram
Birgitta

2 kommentarer:

  1. Fint stilleben i köket! Det är verkligen charmigt med gamla saker som talar till en! Min gamla loppade kaffekvarn använder jag faktiskt ibland när jag köpt hela kaffebönor i någon av hallarna!
    Här har all snö regnat bort. . . .idag var det hela +9 grader! Man kan inte tro att det snart är jul!
    Jaaa. . .ikväll blir det Ernst så klart. . . .med alla hans lyckade el mindre lyckade idéer. . . (tänker på den fina urnan som han tyvärr satte mosaik på)!!!
    Ha en fin kväll & Helg!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, den där Ernst skapar åt alla håll och just den där urnan antydde han själv i gårdagens program att den blivit lite kontroversiell :-)
      Kaffekvarnen jag har i köket var ytterligare en sån där sak som jag bara inte kunde lämna kvar på loppiset jag såg den i. Jag hade redan en kaffekvarn i ljust turkosblå färg som jag också tyckte om, men den här var charmigare så den turkosblå fick vandra vidare till ny ägare.
      Vårväder och fågelkvitter idag också. Bäst att gå ut i solen och tanka lite energi!
      Allt gott till dig!
      Kram
      Birgitta

      Radera