söndag 31 januari 2016

Belysning

Hallå där på januari månads sista dag!
Jag sitter mysigt nerbäddad i den nya, mjuka och gosiga filten jag köpte till oss i julklapp. 
Bakom ryggen stödjer en av de nya kuddarna och så har jag fått en så fin läsbelysning!!
Eller fått och fått....jag har köpt den :-)
Jag har tänkt länge att vi borde ha en läslampa där, men så har jag inte orkat engagera mig riktigt i det förrän förra helgen då jag satt länge och gick igenom en sida på nätet med maaaaaassor av golvlampor.....och så hittade jag den här!
Jag ville ha en lite annorlunda lampa med ett bra ljus. Den skulle också vara prisvärd och lätt att flytta på och jag satt länge och förkastade den ena lampan efter den andra som inte uppfyllde mina krav, men så såg jag den här och det liksom klickade till i mig.....och ett sådant "klick" måste man ju bara bejaka :-)
Den har en tung stadig fot och "trampknapp" på sladden där man sätter på och stänger av den så det finns ingen synlig sladd eller kontakt på själva lampan. 
Ytan är svart med små, små stänk av grått och skärmen vit inuti så ljuset speglar sig bra.
Tycker om detaljerna som gör att den känns lite gammaldags och höjden är perfekt vid fåtöljen.
Det är ju alltid en chansning då man handlar på nätet utan att ha kunnat klämma o känna på produkten, men summa summaro, jag är jättenöjd med det här köpet! 

Kram
Birgitta


4 kommentarer:

  1. Det var en charmig lampa, den skulle jag också kunnat klicka hem! Och den ser gammal ut i sin form och detaljer, förstår att du är nöjd.
    Här blir det nog att sitta inne idag, det snöar mycket och vintern tycks ha kommit tillbaka.
    En mysig söndag önskar jag dig där i lampans sken.
    Kramar /Cia

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nu hann jag inte sitta så länge i lampans sken innan det var dags att packa bilen, ge mig ut i snöyran och först gå på ett Tupperwareparty (har inte varit på ett sånt på säkert 15 år!) och sedan ha ett hembesök för träningsbehandling. Är glad över att det inte blev tillräckligt med snö för att det skulle bli vitt på marken, idag är det bara frostigt, räcker gott för mig :)
      Kram
      Birgitta

      Radera
  2. Håller med dej om att lampan ser lite gammaldags ut och att den dessutom är tung så den inte välter är verkligen en fördel.
    Man brukar ångra sig om man förnekar det där klicket!!
    Kram/Finas mammis

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är det bra när man får signaler om att "stopp, stanna-här är det du letar efter!" Då behöver man ju inte vela så länge i det enorma utbudet av varor som ändå finns :-)
      Kram
      Birgitta

      Radera