måndag 28 september 2015

Höstluft

Vilka jättefina dagar det har varit, och är,  med klar höstluft och soooool.
Precis så som jag vill att hösten ska vara!
Varje gång jag är och handlar sneglar jag på de fina ljungkrukorna som lockar utanför affärerna. Får sån lust att plantera ny höstfägring utanför vårt hus.
Vill plocka mossa, kottar, grenar, granris.
Vill binda kransar, gräva upp små granar, ta fram ljusslingor
....men det blommar ju fortfarande så vackert i alla krukor, inte kan jag bara rycka upp och kasta bort det!
Fast kanske ändå att jag kan smyga in lite vit ljung, några äpplen, grenar och liiiiite mossa bland det som fortfarande grönskar och blommar.....bara för att jag vill.....bara för att få bort det där "skaparkliet" i fingrarna?!

2 kommentarer:

  1. Så frodigt och grönt!
    Nej, kottarna och riset får allt vänta till advent, men en stor fluffig höstkrans känner jag starkt för.
    Allt gott
    Anette

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är det alldeles för tidigt att vinterpynta, men snart måste jag ställa in en del sommarväxter för frostfri förvaring och det blir så tomt i gapet mellan höst och vinter så jag köpte faktiskt vit ljung som nu samsas med vita pelargoner, en stor rumsgran, murgröna och de där frodiga plättarna i luften på vår veranda så liiiite vinter smög det sig in där :-)
      Kram
      Birgitta

      Radera