tisdag 13 januari 2015

På gång

Idag verkar det som om maken tänker börja med att fixa till gavlar till elementskyddet som nu bara står lutat mot elementet i hallen :-)
Sonen har lämnat tillbaka både kap och sänksåg och det varken snöar eller regnar ute så när jag åkte till min lilla butik började han ta fram allt som behövs för att såga till och få de där gavlarna på plats 
Det kommer att bli ett helt annat intryck när man slipper se det gamla elementet!
Vi tänkte först snickra till ett eget elementskydd, men valde sen att kosta på oss ett färdigt  Lundbergs skydd, och fönsterbräda, som vi beställde från Bygghemma. Känns som om vi har att göra ändå utan att börja med såna projekt :-)

Jag ska ägna min dag åt butikens inventering som måste renskrivas och så måste jag planera för Formexmässan som vi tänker besöka i morgon. Det är jobbigt att åka på mässa med alla beslut, alla intryck och allt gående, men jag skulle inte vilja vara utan det! Jag brukar trots allt alltid komma hem med en massa inspiration och med "kli i fingrarna" inför att förändra i butiken :-)

Ha en fin dag och tack för att du kikar in här <3
Kram
Birgitta

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar