torsdag 8 november 2012

Udda ting

Det har väl inte undgått någon som följer min blogg att jag gillar gamla saker :-)
Gamla saker har vi mycket av på vår Dalagård, men jag slinker också gärna in på olika loppisar när jag har möjlighet till det.
Ibland hittar jag något som intresserar mig, ibland inte. Ibland letar jag efter speciella saker, ibland ramlar jag över saker som bara är sådär Åhhhh!

Den här saken är inte gammal, men tillverkad i gammal stil och den var ett sådant där Åhhhh - den här vill jag ha!!
Det var den emaljerade väggplattan jag hittade...stabil med emalj i gräddvitt med svart kant. Jag visste direkt vad jag ville göra med den!

Gamla redskap och verktyg finns det gott om på vår Dalagård så jag plockade med mig lite av varje hem och satte upp av det som jag tyckte passade ihop, som en liten söt tratt som hänger i "stampen" gjord i luffarslöjd

Egentligen ska det ju vara redskap gjorda för att hängas i plattans tvärslå, men jag knöt fast dem med grova snören istället

Träsleven har en härlig patina, den gamla vispen likaså!


 ....och ooops så märkte jag att det hamnat rostiga saker här på bloggen...igen :-)

Det är det där rostiga som smyger sig in mer och mer i vårt hem, men som vanligt balanserar jag det med annat. Det får inte bli för mycket av varken det ena eller det andra!...men det som smugit in ska jag fortsätta att visa.
Kanske får varva det med annat så  ni inte tror att vi har rostat igen helt :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar